2986
Sök

Fästa baslåda i bagaget?

169 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Har köpt mig en aktiv sub som jag ska montera i bagaget. Det följde med lite självhäftande kardborreband för att fästa den med men jag tror inte riktigt på att det håller vid aktiv körning eller vid en eventuell krock.

Hur har ni fäst era baslådor? I mitt fall gäller det en RS2 men det ser ju lika dant ut i alla 80 avant. Subben är en Hertz EBX250 A, Både bak och framstycke är vinklade. tyvärr är det inte samma vinkel som på ryggstödet.

Mvh Mattias

365 Inlägg
30 juni 2009
I vinterhäcken gjorde jag såhär iallafall..

http://img41.imageshack.us/img41/5197/bakiomegan.jpg

Stelopererade ryggstöden bak, byggde en ram i 30mm plattjärn som bultades med M14-bult genom hjulhusen, med feta brickor inuti hjulhusen.
Lite overkill kanske, men tror nog den stannar där den sitter, och är redigt svår att stjäla.

Ang fastsättning i din bil så skulle det vara en idé att bulta fast den i bagagerumsgolvet med 2st vinkeljärn eller något.
För jag antar att det inte finns några spännöglor man kan dra spännband genom där du ska ha lådan?

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

169 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Det finns spännöglor som är skruvade i golvet i varje hörn i bagaget. Har funderat på och klä en platta som jag fäster i samma hål och skruvar fast subben i plattan. Ditt alternativ var lite overkill. Vill inte borra eller förstöra något i bilen och allt skall gå att återställa.

ahlstrom
5 juli 2009
kardborreband funkar superbra har aldrig haft problem med min baslåda att den har trillat eller rört sig...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
5 juli 2009
Kardborre sitter bra.
Men är inte säker på hur bra vid en krock.
Och i tävling får man inte använda det alls.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Visionär
59 Inlägg
5 juli 2009
Jag hade öglor precis som du i min gamla bil. Jag skruvade således fast flygöglor på pa högtalare i baslådan och spände fast den med spännband.

Sök