3895
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
868 481 Visningar
Uppdaterades senast 11 november
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 maj 2010
sweet som fan en "riktigt uppdate" jobba på nu tommy!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Tack för alla kommentarer! smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Såg att det blivit ett fel i min update. Missade att lägga upp denna bilden.

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/audi%20projekt%201%20maj%202010/DSCF0487.jpg

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 maj 2010)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
2 maj 2010
Är det du som har satt upp alla "pump" affischer?

Häls. Hervas

9 117 Inlägg
2 maj 2010
Suttit och skummat igenom tråden nu tog en liten stund. Kommer bli riktigt snyggt när du är klar, verkar vara ett fint utgångsobjekt också. Hade en 244GL som första bil och fick provköra en likandan med AC och grejer med, fan va tråkig 244an blev efter det. Bilen gör sig riktigt bra med kjolpaketet på. Häng i nu så vi får se den klar snart!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Är det du som har satt upp alla "pump" affischer?

Nej inte det.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Putteliten skrev:
Suttit och skummat igenom tråden nu tog en liten stund. Kommer bli riktigt snyggt när du är klar, verkar vara ett fint utgångsobjekt också. Hade en 244GL som första bil och fick provköra en likandan med AC och grejer med, fan va tråkig 244an blev efter det. Bilen gör sig riktigt bra med kjolpaketet på. Häng i nu så vi får se den klar snart!

Haha jaa det är lite skillnad på en 240 å denna ändå smile Tack ska du ha.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
dagg skrev:
om man ändå hade sådär välstädat i garaget

När man har en liten yta är det viktigt att hålla ordning smile

Mvh Tommy

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
3 maj 2010
Ser ut att bli jättefint där ju! Grattis till inflyttningen. Om jag inte gick och väntade på "egen kupe" hade jag försökt sätta upp mer på väggarna, men jag hoppas ju på ett garage här i rätt hus framöver, och då är det bättre att skaffa det jag behöver DÅ i stället.

Tills dess får jag städa efter både mig själv och grannen. Efter grannen INNAN jag tar mig in i garaget, och efter mig själv när jag är klar...

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Vivendi skrev:
Ser ut att bli jättefint där ju! Grattis till inflyttningen. Om jag inte gick och väntade på "egen kupe" hade jag försökt sätta upp mer på väggarna, men jag hoppas ju på ett garage här i rätt hus framöver, och då är det bättre att skaffa det jag behöver DÅ i stället.

Tills dess får jag städa efter både mig själv och grannen. Efter grannen INNAN jag tar mig in i garaget, och efter mig själv när jag är klar...

Tack du! smile

Isschh va jobbigt att behöva städa efter andra också, bara säga till lite ordentligt?

Mvh Tommy

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
3 maj 2010
Nja... tror inte det hjälper, killen är en slarver. Men så delar vi också ett dubbelgarage lite udda, genom att ha en gemensam mekplats på tvären och förvaring utmed ena sidan. Annars blir det bara förvaringsgarage, det är så grymt litet att det inte fungerar till annat om man inte samsas om två halvor.

Men han är snäll. Brukar hjälpas åt med det mesta, grannen som nämns då och då i min tråd. Får låna hans bil om det kniper och kan också få hjälp att handla. Plus att jag har reservnycklar och sådant åt honom. Tryggt med sådana grannar, ÄVEN om man får städa i garaget...

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Vivendi skrev:
Nja... tror inte det hjälper, killen är en slarver. Men så delar vi också ett dubbelgarage lite udda, genom att ha en gemensam mekplats på tvären och förvaring utmed ena sidan. Annars blir det bara förvaringsgarage, det är så grymt litet att det inte fungerar till annat om man inte samsas om två halvor.

Men han är snäll. Brukar hjälpas åt med det mesta, grannen som nämns då och då i min tråd. Får låna hans bil om det kniper och kan också få hjälp att handla. Plus att jag har reservnycklar och sådant åt honom. Tryggt med sådana grannar, ÄVEN om man får städa i garaget...

Okay, då förstår jag. smile Det kanske är värt att städa i garaget lite då och då. Denna garageplatsen som jag fått hyra är ju också en halva av ett dubbelgarage, men det var städat och fint när jag kom dit med bilen så jag slapp iaf städa innan ja skulle in. Tycker det är så grymt viktigt att hålla ordning när man har det trångt, annars snubblar man och skriker på allt som är i vägen sen tongue

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Ska inhandla svetsfilt, en tröskel, brandsläckare och lite annat i helgen så jag kan börja repa tröskeln snart smile

Mvh Tommy

Fd Bannad
657 Inlägg
6 maj 2010
Vilken tid du lägger ner, hade man hälften av energin du har skulle myche bli gjort.

Märkesbög

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Hedning skrev:
Vilken tid du lägger ner, hade man hälften av energin du har skulle myche bli gjort.

Hehe tack du! Men har inte kommit igång riktigt än, inte för i år iaf. smile

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (6 maj 2010)

557 Inlägg
6 maj 2010
Blir spännande att se hur pass bra den sitter. Ska ev köpa också av en polare kjolar och turbo-grillen smile

876 Inlägg
6 maj 2010
blir ju snyggt och stilrent smile good work...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
TeamNorrland skrev:
Blir spännande att se hur pass bra den sitter. Ska ev köpa också av en polare kjolar och turbo-grillen smile

Hur pass bra vad sitter? Vad är det för speciellt med trubogrillen? yikes

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
blir ju snyggt och stilrent smile good work...

Tack  du! smile

Mvh Tommy

Sök