3742
Sök

Slagsmål på race i GBG

1 827 Inlägg
2 juli 2009
Nehe skrev:
einherjer skrev:
(uppstår blodvite räknas det som grov misshandel)
OnTopic:
Jävla otyg när folk inte kan bete sej, banna honom på livstid.

Fel, fel, fel, fel och FEL.

Enligt lagen så skall det bevisligen ha visats särskild råhet och hänsynslöshet i agerandet. Detta i kombination med ett tillhygge brukar resultera i grov misshandel. Andra fall blir misshandel av normalgraden.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

blacken
3 juli 2009
leksak skrev:
Grov misshandel är tex att köra över någon med bil.

Eller att sälja två ton katter, utan att redovisa momsen..tongue
(sorry kunde inte låte bli)

Supraman
2 300 Inlägg
3 juli 2009
deamon skrev:
saker o ting blev missuppfattade
daniel stod i kön och mike vinkade fram bilar i 2köer ,först släppte han fram en kö och sen nästa för att bilarna skulle blandas bra , så att inte alla skulle köra mot varann hela tiden
han ställde sig framför ena kön och släptpe iväg de .men daniel trodde att han gjode det för o jävlas
andra gången så släppte han nästa led och då svängde daniel in i andra kön för att komma fram tidigare, vad mike inte visste var att bilen ramför daniel inte startade coh trodde att daniel bara trängde sig, så han säger till daniel att ställ dig i kön och följ reglerna
då hoppar daniel ut och gapar o skriker och tror att det är personligt,när mike fattar att bilen framför inte startade och orsak till att daniel bytte led så är det försend då e han redan nerslagen och sparkad, vi fick veta att han låg i backen och då stod vi vid starten ,vi skyndade oss dit där vi mötte mike som var snurrig och blödde från munnen

oavsett vad så gjorde han fel och det vet han om .han bad om ursäkt men försent,han lät känslorna styra händerna,

polis anmällan eller inte ,det är mikes beslut

Sant att det e upp till offret att anmäla om han vill men arrangörerna ska markera vad dom tycker och stänga av killen i fråga från körning iaf.
Nog för att folk kan göra misstag och göra fel men detta var för grovt för att passeras förbi utan att man gör en markering.

Det får aldrig accepteras att folk beter sig hur som helst, även om man e kompis med dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

881 Inlägg
3 juli 2009
Hur mår killen som blev nerslagen?

Kombi-Nation
289 Inlägg
3 juli 2009
blacken skrev:
Nehe skrev:
blacken skrev:
Men i ett sådant läge så är det näst intill omöjligt att utöva ett "envarsingripande" utan att bryta mot "mer våld än nöden kräver" lagtjofräset..

Haha va?

Ni ser killen på bar gärning stå och sparka mot en persons huvud när han ligger försvarslöst på marken, spring fram och dra rallarsvingen över ryggen och få ner han på backen och höll fast han för glatta livet tills polisen kommer. Dessutom tror jag att det var fler än 1person som kunde hålla fast honom.

Man behöver inte vara så insnöad på att ni blir anmälda bara för att ni petar på en person. (det blir man inte).

Jag vet om dom som har torskat på det, så "envarsingripande" ifrån min sida får nog utebli så länge vi har den lagstiftning som vi har.
Skulle man "dra en rallarsving över ryggen" på ett "lowlife" så torskar man garanterat på "mer våld en vad nöden kräver"..

Varför är det så att dom flesta drar sig undan istället för att hjälpa en medmänniska ?
Kvittar om du känner personen som blir anfallen eller inte så tycker jag att man ska hjälpa till.
Man behöver inte stå på någons sida i bråket, sålänge man håller dom isär så är det tillräckligt.
Men som nu i detta fallet : offret ligger ner och blir sparkad i huvudet medans flera personer (antal?) tittar på utan att agera ?

Fy F** vad fegt av er!! Undrar hur ni hade känt er om ni själva varit offer och sedan vetat om i efterhand att inget har försökt och stoppa bråket. Snacka om att man som offer lätt känner sig (utanför)........

Sluta säga "Det är nån annans problem" o tuffa till er för i H*L****

Pan
3 juli 2009
Fan tål folk inget eller!! Man kan ju inte ge någon på munnen så fort det blir lite knas i kön. Förslagsvis snackar man om det istället. Ne då ska man slåss bana dumfan beter man sig sådär får man skylla sig själv.

337 Inlägg
3 juli 2009
volvoraggaren skrev:
Daniel är killen spm äger företaget BVT
vad folk gör med informationen är deras beslut
jag kommer då inte lämna in min bil där och inga av mina vänner heller

Man kanske blir nedslagen om man går dit. Å det vill man ju inte riskera...

624 Inlägg
3 juli 2009
Stefan Varberg skrev:
deamon skrev:
saker o ting blev missuppfattade
daniel stod i kön och mike vinkade fram bilar i 2köer ,först släppte han fram en kö och sen nästa för att bilarna skulle blandas bra , så att inte alla skulle köra mot varann hela tiden
han ställde sig framför ena kön och släptpe iväg de .men daniel trodde att han gjode det för o jävlas
andra gången så släppte han nästa led och då svängde daniel in i andra kön för att komma fram tidigare, vad mike inte visste var att bilen ramför daniel inte startade coh trodde att daniel bara trängde sig, så han säger till daniel att ställ dig i kön och följ reglerna
då hoppar daniel ut och gapar o skriker och tror att det är personligt,när mike fattar att bilen framför inte startade och orsak till att daniel bytte led så är det försend då e han redan nerslagen och sparkad, vi fick veta att han låg i backen och då stod vi vid starten ,vi skyndade oss dit där vi mötte mike som var snurrig och blödde från munnen

oavsett vad så gjorde han fel och det vet han om .han bad om ursäkt men försent,han lät känslorna styra händerna,

polis anmällan eller inte ,det är mikes beslut

Sant att det e upp till offret att anmäla om han vill men arrangörerna ska markera vad dom tycker och stänga av killen i fråga från körning iaf.
Nog för att folk kan göra misstag och göra fel men detta var för grovt för att passeras förbi utan att man gör en markering.

Det får aldrig accepteras att folk beter sig hur som helst, även om man e kompis med dom.

Jag försvarar verkligen inte hans agerande ,tvärtom
han är avstäng från racen , tillsvidare, sen får GSR ta ställning på hur länge

624 Inlägg
3 juli 2009
PlumCrazy skrev:
Hur mår killen som blev nerslagen?

han mår bra tackar som frågar. lite öm i käften , och besviken

272 Inlägg
3 juli 2009
Ledsen för er händelse där i gbg hoppas allt är bra med killen och inget liknande händer i framtiden
Senast redigerat av Niotusen (3 juli 2009)

Sierra-döbel

OEM <3
6 957 Inlägg
3 juli 2009
Tkr det var bra av GSR att bryta allt även om det drabbar många andra.
Man sätter ju ner foten direkt och visar att det inte är acceptabelt och det är
sånt som får mig att se GSR som ett seriöst gäng.

Nämndes ju tidigare i tråden att det var dumt att avbryta allt? Absolut inte för
nu har kanske folk detta i åtanke..

Mvh

OEM <3

blacken
3 juli 2009
Bjork skrev:

Nämndes ju tidigare i tråden att det var dumt att avbryta allt? Absolut inte för

Mvh

Skulle inte tro det, sådana individer tänker inte alls, utan vill bara få sin vilja igenom. Vinna till varje pris och har ett grymt mentalt tunnelseènde, utan en tanke på konsekvenser. Så den "åtanken" finns inte..

187 Inlägg
3 juli 2009
Anmäler man inte ett sådant övergrepp så är man antingen förståndshandikappad eller så var det inte så allvarligt som framställts här...

Mr. AUDI !
642 Inlägg
3 juli 2009
Att inte anmäla detta är att säga att det är helt ok Agerande från gärningsmannens sida.. POLISANMÄL GENAST DETTA MIKE!

Four Rings To Rule Them All!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
3 juli 2009
Har läst hela tråden och tycker att det som hänt är helt sjukt!! sad
men tyvär så finns det sånna mäniskor bland oss och det kan vi inte ändra på.
andra sidan tycker jag inte att vi här på garaget ska sitta och dömma folk. de som var där och såg allt får agera efter deras styrka och mod. sen om offret vill anmälla eller ej är upp till han jag tror inte att han behöver oss för att säga åt han vad han ska göra och inte göra. och att man skriver in hans förnamn är ok men att dra in hans företag i det här ?det är lågt. det som hände orsakades på racingen och ska lösas där inte bland oss på garaget.(vi som är så stora och starka att vil skulle gripa in och själv aldrig gör fel)

hoppas inte nån tror att jag tyckler det som hände var rätt för det tycker jag INTE!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Gasglad
3 244 Inlägg
3 juli 2009
ExCon skrev:
Har läst hela tråden och tycker att det som hänt är helt sjukt!! sad
men tyvär så finns det sånna mäniskor bland oss och det kan vi inte ändra på.
andra sidan tycker jag inte att vi här på garaget ska sitta och dömma folk. de som var där och såg allt får agera efter deras styrka och mod. sen om offret vill anmälla eller ej är upp till han jag tror inte att han behöver oss för att säga åt han vad han ska göra och inte göra. och att man skriver in hans förnamn är ok men att dra in hans företag i det här ?det är lågt. det som hände orsakades på racingen och ska lösas där inte bland oss på garaget.(vi som är så stora och starka att vil skulle gripa in och själv aldrig gör fel)

hoppas inte nån tror att jag tyckler det som hände var rätt för det tycker jag INTE!

Helt rätt skrivet!

//Carfreak

216 Inlägg
3 juli 2009
Hoppas att mike anmäler och kommer fortsätta hjälpa till på racen, vore ju tråkigt om han inte vill gå på bilträffar längre för att han mött "fel" person i kön.

Helt rätt av arangören att blåsa av racet, på de sättet så kommer ju personer komma ihåg gärningsmannen å påminna han om de så han får ångra den JÄVLIGT mkt

mvh Grantomta
Senast redigerat av Grantomta (3 juli 2009)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

OEM <3
6 957 Inlägg
3 juli 2009
blacken skrev:
Bjork skrev:

Mvh

Skulle inte tro det, sådana individer tänker inte alls, utan vill bara få sin vilja igenom. Vinna till varje pris och har ett grymt mentalt tunnelseènde, utan en tanke på konsekvenser. Så den "åtanken" finns inte..

Syfta inte på gärningsmannen utan att övriga folket som deltar i evenemanget att om man skulle bli
irriterad på crew så ha tålamod, tydligen så kunde inte alla hålla det i styr och tar till alldeles för mkt våld.
Kunde väl svurit eller liknande ist? tongue

OEM <3

754 Inlägg
3 juli 2009
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

engineering
3 juli 2009
D_Nilsson skrev:
Det Daniel gjorde var helt klart FEL! Men som några har sagt så borde hans företag inte drabbas utav det här...jag kan mycket väl tänka mig att lämna in min bil hos han, då han och hans anställda gör ett galet bra jobb! Har varit inne hos han ex antal gånger och snackat osv, han är en grymt seriös grabb när det gäller bilvård! Men som sagt...det han gjorde var väldigt onödigt och osmart.

finns ju annat än bilvård...som är lite viktigare

Sök