2982
Sök

Slagsmål på race i GBG

Cambrant
4 juli 2009
blacken skrev:
Man kan ju undra vem som ska börja att tänka till lite, utan att du för den sakens skull blir råsur. Självklart så tar man hand om en skadad, men det är en sak och stoppa en evenemang en annan. Om man låter sådana incidenter styra utkomsten och genomförandet av tävlingar och andra evenemang så har dom som bråkar "vunnit". och det är fel signal till dom som håller på, dom ska bara inse att "show must go on" som det heter oavsett vad för hyss dom kan hitta på.

Dessutom hur jag är som kompis eller uppfattas av andra som en, har du inte en blekaste aning om..

Men seriöst det är ett street race och folk hade kört i 2 timmar. Tror nog "show must stop" för att markera att inget race anordnas om sånt sker och att se till att Mike mår bra. Det handlar inte om att man visar bråkstakar att dom "vunnit" som du beskriver. Det ända det handlar om är en människas hälsa vilket vi absolut inte vill riskera. Du tror folk tänker så att "wow han kom undan med ett slagsmål och dom avbröt racet. Fan va nice då ska vi slåss alla andra race också", eller vadå? Dom har inte vunnit ett skit. Dom var ju själva där för att race:a.
Det var inte en endaste person som ens ville race:a efter det. Folk sket fullständigt i racet för att dom uppenbarligen inte tänker som du gör! Du finner inte det konstigt? Eller vänta, alla e dumma huvudet och du är bäst eller hur?

Sinnessjukt att ens detta blev en sådan debatt men uppenbarligen finns det folk till allt!

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
4 juli 2009
Cambrant skrev:
blacken skrev:
Man kan ju undra vem som ska börja att tänka till lite, utan att du för den sakens skull blir råsur. Självklart så tar man hand om en skadad, men det är en sak och stoppa en evenemang en annan. Om man låter sådana incidenter styra utkomsten och genomförandet av tävlingar och andra evenemang så har dom som bråkar "vunnit". och det är fel signal till dom som håller på, dom ska bara inse att "show must go on" som det heter oavsett vad för hyss dom kan hitta på.

Dessutom hur jag är som kompis eller uppfattas av andra som en, har du inte en blekaste aning om..

Men seriöst det är ett street race och folk hade kört i 2 timmar. Tror nog "show must stop" för att markera att inget race anordnas om sånt sker och att se till att Mike mår bra. Det handlar inte om att man visar bråkstakar att dom "vunnit" som du beskriver. Det ända det handlar om är en människas hälsa vilket vi absolut inte vill riskera. Du tror folk tänker så att "wow han kom undan med ett slagsmål och dom avbröt racet. Fan va nice då ska vi slåss alla andra race också", eller vadå? Dom har inte vunnit ett skit. Dom var ju själva där för att race:a.
Det var inte en endaste person som ens ville race:a efter det. Folk sket fullständigt i racet för att dom uppenbarligen inte tänker som du gör! Du finner inte det konstigt? Eller vänta, alla e dumma huvudet och du är bäst eller hur?

Sinnessjukt att ens detta blev en sådan debatt men uppenbarligen finns det folk till allt!

Efter att ha läst igenom samtliga sidor är jag glad över att någon förstår innebörden av det hela och åtminstone tänker igenom sina uttalanden innan han kladdar "smörja" i forumet bara. Mkt vettiga åsikter Cambrant *tumme upp*
Senast redigerat av NErixon (4 juli 2009)

Cambrant
4 juli 2009
Uppskattas verkligen efter denna debatten NErixon !

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juli 2009
Jag vill så gärna inflika med något smart i den här tråden men man blir verkligen fördummad av att läsa många av inläggen här.

Att ge igen på något sätt är det mest idiotiska man kan göra, en polisanmälan är det enda rätta och det ska fanimej göras enligt mig.

55 Inlägg
4 juli 2009
Har inget med detta att göra men den här tråden har verkligen spårat ur då verkligen många här inte har med saken att göra. Tycker verkligen att denna tråd ska låsas. Ingen kommer vart.

Ha en trevlig sommar allihopa och slåss inte. Kärlek

blacken
4 juli 2009
Cambrant skrev:
blacken skrev:

lollol Du har humor i alla fall. Men ärligt, har du riktigt förstått vad jag "pekar" på?. En smygande misstanke får mig att inte tro det. Med mindre än ett dödfall,åsknedslag,gräshopps invasion, eller en chokartad smyghöjning av skatten, mm,mm så avbryter man inte ett evenemang för en sådan sak, Thats it!..

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juli 2009
blacken skrev:
Cambrant skrev:
blacken skrev:

lollol Du har humor i alla fall. Men ärligt, har du riktigt förstått vad jag "pekar" på?. En smygande misstanke får mig att inte tro det. Med mindre än ett dödfall,åsknedslag,gräshopps invasion, eller en chokartad smyghöjning av skatten, mm,mm så avbryter man inte ett evenemang för en sådan sak, Thats it!..

Men sluta nu!
När någon blir såpass grovt misshandlad så avbryter man.

blacken
4 juli 2009
leksak skrev:
blacken skrev:
Cambrant skrev:

Men sluta nu!
När någon blir såpass grovt misshandlad så avbryter man.

Kan tyvärr inte hålla med där, Visst tråkigt att någon får så pass mycket dängel, men försök att se skillnaden den händelsen är en sak, och tävlingen/evenemanget en annan. En del kanske har åkt bra långt för att se det, en del kanske har sett fram emot den, och om jag var funktionär (som jag ibland är på vissa tävlingar) skulle helst se att tävlingen fortsatte för dels dom som tävlar och för dom som har kommit för att se det.
Och tro mig värre saker har jag varit med om på en del träffar/tävlingar/evenemang, utan att något blåstes av.
Och om man blåser av vid sådana incidenter, så har våldet "segrat" så att säga, i och med att det uppmärksammas på en sådan nivå.  Bättre att tala om för "våldet" när den sticker upp sitt fula tryne och säger åt det "Du kan inte vinna" och fortsätta med det man ägnade sig åt..
Senast redigerat av blacken (4 juli 2009)

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 juli 2009
Tycker arrangörerna gjorde rätt i att stoppa evenemanget och det är inget som arrangörerna ska ha skit för. Dom har ju lagt ner en hel del tid på att få detta att fungera och det sista dom ville var säkert att avblåsa allt men jag tycker dom gjorde rätt i att markera att sånt här inte får förekomma på deras evenemang.

Killen som blev nerslagen hade ju kunnat ha inre skador, visserligen inget man kunde märkt på plats men inte fasen hade jag låtit min vän/arbetskollega åka iväg själv samtidigt som man hade arbetat vidare med racet. Det är känslokallt.

/Ena

blacken
4 juli 2009
Ena skrev:
Tycker arrangörerna gjorde rätt i att stoppa evenemanget och det är inget som arrangörerna ska ha skit för. Dom har ju lagt ner en hel del tid på att få detta att fungera och det sista dom ville var säkert att avblåsa allt men jag tycker dom gjorde rätt i att markera att sånt här inte får förekomma på deras evenemang.

Killen som blev nerslagen hade ju kunnat ha inre skador, visserligen inget man kunde märkt på plats men inte fasen hade jag låtit min vän/arbetskollega åka iväg själv samtidigt som man hade arbetat vidare med racet. Det är känslokallt.

/Ena

Det är skillnad på att "markera" och att "kapitulera"..

8 156 Inlägg
4 juli 2009
blacken skrev:
Ena skrev:

/Ena

Jag ser det där som en väldigt kraftfull markering. Jag tror att effekten blev bra mycket större pga beslutet att stoppa eventet. Om det i framtiden sker igen så ska man däremot inte låta någon skitstövel få förstöra för andra mer, utan då tycker jag att man ska köra vidare, fast utan bråkmakare. Men eftersom man reagerade så starkt den här gången så slipper man troligen problem i framtiden.  Nu är gränsen satt.
Hade man valt att fortsätta som vanligt så hade man marginaliserat händelsen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 juli 2009
Nehe skrev:
_Glenne_ skrev:
Därför det blev klassat för grov misshandel när jag vart nerslagen för några veckor sen då? Då sparkade dom på mig när jag låg ner, och det klassades som grov misshandel, och då fick jag inga skador heller mer än ett jack på insidan läppen, så ja, det klassas som grov misshandel att slå ner nån och sedan sparka på personen som ligger ner.

Men NEJ, det klassas inte automatiskt som grov misshandel. Det var väl kringliggande omständigheter som fick det till en grov misshandel om ditt fall nu blev sådant. Ge mig dom numret så kan jag läsa det och förklara för dig varför det blev grov misshandel. (Nej just det något sådant har du nu kanske inte eftersom du bara hittar på?).

Väntar med spänning på svar och nr.

Well, eftersom jag några dagar efter när jag var nykter blev uppringd av polisen för dom ville kalla mig till ett möte för att prata om händelsen och hur jag ville gå tillväga så sa jag att jag inte ville anmäla då jag tycker det är löjligt för en händelse där jag inte änns blev skadad på nått vis förutom ett litet jack i läppen, men dom ville trots allt träffa mig, så jag åkte in och sa att jag inte ville anmäla så allt lades ner, men jag hann få nått papper om det där innan jag sa att jag inte ville anmäla, så jag ska se om jag fortfarande har dom kvar och se om det finns nått nr..

Men för övrigt kan du ju lika gärna fråga chris__ här på gorg som är vittne till händelsen.. men tro vad du vill du, jag skiter rätt fulltständigt i vad du tror eller inte smile

Och sen är det väll inte mig och vad jag råkat ut för som tråden handlar om? nej precis.
Senast redigerat av _Glenne_ (5 juli 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 juli 2009
Phaetoon skrev:
Men eftersom man reagerade så starkt den här gången så slipper man troligen problem i framtiden.  Nu är gränsen satt.

yikes

För det första så reagerade man INTE starkt, då hade snuten varit där och gripit den där professionella putsbögen. Gränsen är enligt mig alltså INTE satt så länge nån inte gjort en polisanmälan, det råder ju trots allt inte undantagstillstånd här i Sverige vad jag vet.

Straffet snubben får för att ha utfört en grov misshandel är alltså att man avbryter ett olagligt race. Ja han lär ju ALDRIG slå en person mer i hela sitt liv efter den grymt starka reaktionen, han fick sig nog en RIKTIG tankeställare... roll
Senast redigerat av FL3JM (5 juli 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 juli 2009
MEN det var ett olagligt race som HAN DELTOG I och om han fortsätter så kommer han antagligen att bli utfryst och hatad av i stort sett alla i dem kretsarna., få en permanent stämpel som bråkstake... och därmed inte tillåtas vara med i det roliga på samma sätt.

Sånt får folk att tänka om lite...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 juli 2009
Ja, man kan frysa ut honom eller så gör man det enda rätta, att polisanmäla OCH frysa ut honom.
Vi är inte jättelagliga som hänger här på garaget, men det handlar om bilar och att vi kör fort och skit, INTE att vi slår folk. Det är "fel" sorts olaglighet i mina ögon och ska anmälas direkt!

Tycker dock, som många andra, att det är konstigt att han själv inte åkte på råmycket stryk. Hade jag sett min raceteam-polare bli nedslagen och sparkad på medan han ligger på marken av nån idiot hade jag gjort allt för att slå sönder den jäveln. Kanske inte helt rätt att göra, men det skulle jag nog skita i just då iaf. Väldigt sansade arrangörer med andra ord!
Senast redigerat av FL3JM (5 juli 2009)

Avstängd
153 Inlägg
5 juli 2009
zijaa skrev:
LINDAAAAAA skrev:
blacken skrev:

Japp, men tyvärr så har det blivit så på senare tid. Det beror nog mest på nuvarande lagstiftning och dess utövares tolkning av densamma. Även om man vet att man kan "lösa" problemet, så vet man att man torskar på det, Det gör att man inte vill ingripa för man losar bara på det själv i långa loppet..

min man som har hand om gsr åkte ner fortare än någon å stoppa bråket,´sedan regna hoten efter han me banlyst e han verkligen men tack alla förare å publik ni va grymma väl mött gsr

Det var du som fick skjuts ända till slagsmålet va?

Ja jag o linda åkte med en vänlig själ ner dit ja.. Tusen tack!!!

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW

Avstängd
153 Inlägg
5 juli 2009
Cambrant skrev:

Tror nästan att du är min nya idol nu cambrant smile Jag håller sten hårt fast vid att vi i GSR gjorde helt rätt i att avblåsa racet och se till så att våran vän mådde bra efter alla slag o sparkar han fick.. Men sånna e vi i GSR vi är ett gott gäng som gillar varandra och därför så tar vi hand om den drabbade först.. Men är det någon som har något emot det så starta ett eget crew där ni kör erat egna race och skiter i era vänner/kollegor..!!! Tack för ordet..
Senast redigerat av Princezz (5 juli 2009)

¤SANDRA¤
GSR- Göteborgs streetracing CREW

blacken
5 juli 2009
Phaetoon skrev:
blacken skrev:
Ena skrev:

/Ena

Jag ser det där som en väldigt kraftfull markering. Jag tror att effekten blev bra mycket större pga beslutet att stoppa eventet. Om det i framtiden sker igen så ska man däremot inte låta någon skitstövel få förstöra för andra mer, utan då tycker jag att man ska köra vidare, fast utan bråkmakare. Men eftersom man reagerade så starkt den här gången så slipper man troligen problem i framtiden.  Nu är gränsen satt.

Och jag är 100% övertygad om att "fenomenet" i sig, kommer att kvarstå...

blacken
5 juli 2009
Princezz skrev:
Cambrant skrev:

Tror nästan att du är min nya idol nu cambrant smile Jag håller sten hårt fast vid att vi i GSR gjorde helt rätt i att avblåsa racet och se till så att våran vän mådde bra efter alla slag o sparkar han fick.. Men sånna e vi i GSR vi är ett gott gäng som gillar varandra och därför så tar vi hand om den drabbade först.. Men är det någon som har något emot det så starta ett eget crew där ni kör erat egna race och skiter i era vänner/kollegor..!!! Tack för ordet..

Och vem har ens nämnt att skita o polare/kollegor vid en dylik handling?. Inte jag dock i allafall..
Tro inte att man är helt känslokall.
Bara det att man är ifrån en "annan" generation, och skulle en sådan grej äga rum mot någon medlem av det gänget som jag var med i,  så skulle den snubben inte kunna ta sig hem, för egen maskin helt enkelt.  För något man gör för varandra i ett gäng med kamrater, så man ställer upp för varandra lojalt!. Men tävlingen skulle fortsätta för den sakens skull..
Senast redigerat av blacken (5 juli 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 juli 2009
blacken skrev:
Princezz skrev:
Cambrant skrev:

Och vem har ens nämnt att skita o polare/kollegor vid en dylik handling?. Inte jag dock i allafall..

Du har inte nämnt det, men på tanke på dina inlägg så uppfattar man det så. "skit i offret o fortsätt rejsa" låter det som..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Sök