_NoDDaN_ skrev:
pattilatti2 skrev:
ställ den på kl 9 på subsonic.
135hz är ca kl 12 för de är 270hz mellan 30hz och 300hz så ca kl testa melllan 9 och 10 borde hamna på ca 60-80hz där på Lowpass.
Sen sätter du cd på 75-80% sänk där dina orginalhögtalare till de låter bra. då kanske du kan höja till 85% på cd... sen drar du på gain till basarna spelar bra. se till att du kopplat dem rätt ochså.
Ibland vill man mer än vad grejjorna kan prestera. sen så är inte 500wrms särskilt mkt. Men de är inte värt att pajja sakerna med baasboost för det.. Det finns filmer på t.ex. youtube där de demonstrerar effekter av bassboost och även här på garaget. Blir inte bättre.
Det kan även bero på leveransen av strömmen är alla kontakter fast som satan.
Är jorden slipad ren och sitter som en rysk ****
jag har inte skrubbat rent.. jorden sitter under baksätet i en fet skruv som jag hittade där sen vidare till kondningen och sen till steget. ca 1,5 mter sladd där imellan
om jag sänker till ca 60-80hz på LP så tycker jag iaf att basen blir för djup den hörs knappt. men kanske så de ska vara?
500wrms ska ju orka spela 2 st 550wrms basar.. på 2ohm
hehe.. när du spelar vad visar kondingen för siffror då? Den jorden tror jag inte mkt på de ska vara plåtrent. samt sitta utav fan.!
Ja den orkar ju spela en av dem iaf.. Du svarar ju på dina fråga rätt bra själv.. klart de orkar men inte så pass så de spelar HÖGT.
Bas spelar bas. inte fan spelar väl bas midbas
därför man har steg och element som kör de tonerna/hz fram. tex 60hz och uppåt. eller 80hz och uppåt.
Men om du menar att steget är på 500wrms, och baslådan är på 550wrms. så borde de ju spela på helt OK. Menar du att varje bas är på 550wrms, så spelar det nog inte ok...
Sen kan de även bero på att din cd inte är bra:P dock vet ja inte vilken det är. Men vad har den för utsignal på lågnivå? 2v? 4v?
Om du vill att basen ska spela lite högre hz skulle jag sätta den på max kl 11
mina framsystem går ner till 50hz så jag spelar mina framsystem djupare än du din baslåda :p där möter de basarna jag har som spelar i 50hz och subsonic 30hz..
har ingen bassboost... basen är på 0 och ja det spelar djupt hårt och very nice. Kan även höja bas utan nå boost, +-6 och då blir det bara djupare och hårdare.
jag har cdn på volym 52 utav 62.. och har gainat så de låter bra då..
Så ja rekomenderar att köra de som jag skrivit.