3456
Sök

Någon som kan kanske hjälpa mig med att koppla in ljud bygge?

CREW FTR
435 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Hej

Här i dagarna står ja inför ett litet ljud bygge, ska nämligen köpa in ett system som består av fram/bak system och samt baslåda! någon som kan ha möjlighet att koppla in detta för en "billig" peng? är väldigt dålig själv på sånna saker och få de rätt inställt och insatt m.m!

de som troligen ser ut som skall köpas in är färdigbyggd baslåda med 2st gas 12" sen nåt kul i dörrarna sen! kmr vara slutsteg till både bas och högtalare!

bilen som skall ha detta är en golf mk5 med org stereo! måste man ha nåt spec verktyg eller liknande för de? någon som har erfarenhet att detta kan höra av sig antingen här el på pm!!

FUCKTARD RACING CREW

265 Inlägg
7 juli 2009
har du lågnivå eller vad det nu heter för att du ska kunna koppla dit baslådan?

annars så måste du köpa till en sån här http://mds.se/?artnr=HLA200

jag har en polare som har jobbat med ljud installation i flera år i utlandet.

om du vill så kan jag fråga han om han är intresserat men då får det bli under helgen!

CREW FTR
435 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
har inge sånt, har inte ens sakerna än! den 27 juli väntas min lön då kmr de!! ja har fått förslag ang stereon och kommit fram till den med ska bytas till skärm med dvd läsare!

FUCKTARD RACING CREW

265 Inlägg
7 juli 2009
då är det hur lätt som helst att sätta dit allt big_smile

CREW FTR
435 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
great:D ja e värdelös på de så jag behöver iaf nån som vet hur:D

FUCKTARD RACING CREW

265 Inlägg
7 juli 2009
jag snackade med polaren och han ställer upp på att göra det. Säg bara till när.kolla på min toyota, det var han som installerade allt cool
Senast redigerat av BMF (7 juli 2009)

685 Inlägg
15 juli 2009
om han nu är så duktig på billjud så undrar jag varför han ens gick med på att installera 2 st olika sorters basar? du kan fråga vem som helst som kan billjud så säger dom till 100% att man inte skall blanda olika sorters basar med varandra

265 Inlägg
15 juli 2009
Snoogiloo skrev:
om han nu är så duktig på billjud så undrar jag varför han ens gick med på att installera 2 st olika sorters basar? du kan fråga vem som helst som kan billjud så säger dom till 100% att man inte skall blanda olika sorters basar med varandra

syftar du på mina basar då??

det var jag som satte in den i mitten efter att han hade gjort klart allt,

varför skall man inte blanda olika basar för? är rent nyfiken

685 Inlägg
16 juli 2009
BMF skrev:
Snoogiloo skrev:

syftar du på mina basar då??

det var jag som satte in den i mitten efter att han hade gjort klart allt,

varför skall man inte blanda olika basar för? är rent nyfiken

Japp syftade på din bil tongue

Kan tyvär inte svara på den frågan då jag faktiskt aldrig frågat folk som vet varför.

men skulle gissa på att det är för att olika basar vill ha olika stora lådor. tex 2 basar som vill ha 20liter och en bas som vill ha 10liter så gör du en låda på 50 liter, men då får ju varje bas 16,5 liter ungefär vilket inte är rätt till någon av dom.

men som sagt, detta är bara vad jag TROR. vet inte riktigt varför, men alla säger att man inte skall blanda basar så jag tror på dom wink

21 761 Inlägg
16 juli 2009
Dels är det väldigt svårt att få basarna att spela likadant, dels kan den ena basen riskera att slå i botten innan den andra gör det (pga att basarna är olika stora). Ljudet kan alltså låta "skit" med andra ord, har man ingen koll på hur basarnas koner rör sig så riskerar man dessutom att spela sönder dem. smile

Det finns tex tävlingsfolk som har två olika basar i bilen och som har fått dem att låta bra tillsammans, men det är mycket svårt.

685 Inlägg
16 juli 2009
där har du en som kan iaf smile tackar för svaret Drönirettab smile

CREW FTR
435 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
har kollat runt lite, då det tydligen behövs en ny stereo så vad sägs om detta?

ja inte inte direkt ute efter de värsta man kan tänka sig men vill att de ska låta lite fränt iaf!

ALPHA1225X 2-PACK (1 pkt)
Summa: 1 x 798 kr = 798 kr

Pioneer AVH-P3100DVD (1 st)
Summa: 1 x 5 480 kr = 5 480 kr

GAS ALPHA X250.1 (1 st)
Summa: 1 x 1 998 kr = 1 998 kr

GAS ALPHA X100.4 (1 st)
Summa: 1 x 1 998 kr = 1 998 kr

Rockford Fosgate P162S PUNCH (2 par)
Summa: 2 x 1 798 kr = 3 596 kr

Total summa exkl. moms: 11 096 kr
Total summa inkl. moms: 13 870 kr

allt är nu taget från brl!

FUCKTARD RACING CREW

49 Inlägg
16 juli 2009
Varför inte JBL eller Kicker bas? Personligen tycker jag dom  är bättre än GAS.Men alla tycker olika. Mvh

CREW FTR
435 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
jovisst är dom de men kostar mer!

Daavvee skrev:
Varför inte JBL eller Kicker bas? Personligen tycker jag dom  är bättre än GAS.Men alla tycker olika. Mvh

FUCKTARD RACING CREW

107 Inlägg
15 augusti 2009
golfmk5 skrev:
jovisst är dom de men kostar mer!

Daavvee skrev:

Hur går det med ljudbygget? då kanske jag åker ifrån dig med skodan 8-) haha

1 435 Inlägg
15 augusti 2009
Ska du bygga lådan själv? Måste huvudenheten vara dubbeldin? (två höjdenheter)

Vad är det för storlek på dina orginalhögtalare?
Senast redigerat av Alpinabiturbo (15 augusti 2009)

CREW FTR
435 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
jupp!! skall fixa en låda själv med 3 * 12" basar! har inte än bestämnt mig vad för bas eller steg då ja inte kan ett piss om sånt!

ja har 6,5" runt om i bilen nu sen diskanter runt om + nån litet i dörrarna tror de e typ 3,5 där
Senast redigerat av golfmk5 (15 augusti 2009)

FUCKTARD RACING CREW

451 Inlägg
15 augusti 2009
tycker du ska köpa denna sterio, Anpassad för din bil med mycket mer funktioner !!

http://shop.textalk.se/shop/3143/img69/ … 00x225.jpg

finns på www.bluepower.se i Anpassade spelare

303 Inlägg
15 augusti 2009
hadde du bott närheten av mig så hade jag hjälp dig gratis man måste ju ställa upp för sina garaget meldemmar

heter numera blyfot_racing här på garaget

CREW FTR
435 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Hehe det är jävligt snällt, synd att de e rätt långt..hmm

Evert_ skrev:
hadde du bott närheten av mig så hade jag hjälp dig gratis man måste ju ställa upp för sina garaget meldemmar

FUCKTARD RACING CREW

Sök