Läs hela helst men annars så vill jag veta det jag frågar längst ner.
Jo det är så här att jag skulle då vara duktig å byta olja+filter på bilen å hade köpt ett på BT (som d nu visa sig att jag inte skulle göra).
När jag tog lös det gamla så ser jag att det som satt där är ca dubbelt så långt
ringde första mekar nissen i byn å fråga va han trodde å han svara:
-Passar d på gängan så ska d funka endå.
Ringde andra nissen å han sa lika dant.
Sagt å gjort så satt vi dit d å fyllde olja sen drog vi igång bilen. STOOOOOOPP!! skrek pappa å då visa d sig att filtret lossnat å olja över hela motorn
tog ur filter å såg att förutom längd var det endast hålen runt centrum hålet som inte stämde, det var 8 på den som satt där å 6 på den jag hade köpt nu
Ringde 5 st å fråga om filter men ingen hade hemma.
Men då bror min skulle till stan (10 mil) så lyckades ja få tag på filter på meco så jag trodde allt skulle lösa sig
Bror kom hem kl 23:17 å jag ser att det inte är samma
Ut på nätet å sökte å på alla sidor stod det att det skulle vara OC 264 men det som satt på bilen förut hette OC 470.
Jag har googlat men inte hittat nått ja blir klokare av
på den här sidan jag hitta så står d att jag ska ha OC 470 som jag hade för jag har för mej att d e en 110KW jag har.
http://www.mahle.com/C12572E600480825/v … hicles.pdfFrågan lyder: Vist har jag rätt när jag säger att det är OC 470 jag ska ha och att alla som säger OC 264 som slår på mitt reg.nr har fel?
Jag har KZH836 och det är en audi a4 1,8T -97 som är chippad