3465
Sök

Genomskinlig ventilkåpa?

Kyltekniker
166 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Tjenare, en kompis sa att han hade sett någon som hade en genomskinlig ventilkåpa, vet inte vilket material. Någon som sett det någon gång? Skulle vara skithäftigt.

Mvh Emil

Defloratör.
641 Inlägg
4 juli 2009
Lär bli ganska brun av olja på insidan om du tänket starta motorn

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
4 juli 2009
inte kåpan över kamremmen du menar?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

5 089 Inlägg
4 juli 2009
Måste väll mena så som alla fräckisar har på sina skylyftar å surpuppor.. ser ifall jag hittar någon bild.

\Lindgren

Kyltekniker
166 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
nitrox skrev:

I och för sig sant, man lär ju inte se så mycket endå. Fast om man har ett material som är "oljeavrinnande". smile

Moser skrev:

Vad är det som är häftigt med att se en rem spinna? smile
Senast redigerat av bemve (4 juli 2009)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 juli 2009
Nu va det någon som tyckte na va lite sådär lagomt fängelsetuff för att man kan se igenom kåpan, kör utan säger jag wink

Rock'n Roll

881 Inlägg
4 juli 2009
Kanske en sån här han menade? :o

http://i262.photobucket.com/albums/ii102/iyan_klang84/timingbeltcoverdochpic.jpg?t=1246663978

1 417 Inlägg
4 juli 2009
En vacuumpressad/formad kåpa i plexiglas skulle väl funka?

Kyltekniker
166 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
PlumCrazy skrev:
Kanske en sån här han menade? :o

http://i262.photobucket.com/albums/ii10 … 1246663978

Jag skrev ju ventilkåpa, inte kamremskåpa =>

btw, nice projekt FLindgren. kollar på det nu big_smile

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
4 juli 2009
bemve skrev:
nitrox skrev:

I och för sig sant, man lär ju inte se så mycket endå. Fast om man har ett material som är "oljeavrinnande". smile

Moser skrev:

Vad är det som är häftigt med att se en rem spinna? smile

jag vet inte, nån vill väll visa att de har jättehäftiga ställbara kamdrev i olika färger roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

4 506 Inlägg
4 juli 2009
Holme skrev:
En vacuumpressad/formad kåpa i plexiglas skulle väl funka?

Plexi formar sig vid värme, så det lär inte funka så bra.

Kan du andas kan du dö.

-utan 940
1 728 Inlägg
4 juli 2009
Vanligt glas lär tåla en del värme. Alltså om man kapade bort överdelen av en kamremskåpa och satte dit en glasskiva.
Senast redigerat av Andreas 940 (4 juli 2009)

6 Inlägg
4 juli 2009
prova de okrossbara plexi glaset, minns inte va de hette. lexan kanske, klart de går, inte kommer de olja man har ju dropp över kammen, ja kan iaf ta av korken på mercan utan att de skvättar.

Reservdansk
6 271 Inlägg
4 juli 2009
macke_rova skrev:
prova de okrossbara plexi glaset, minns inte va de hette. lexan kanske, klart de går, inte kommer de olja man har ju dropp över kammen, ja kan iaf ta av korken på mercan utan att de skvättar.

Jag kan inte ta av locket på min ventilkåpa, då börjar det stänka och ha sig. tongue
Jag tror inte det blir lätt att göra nån ventilkåpa med genomskinlig överdel eller nåt... i mitt fall så låser ju ventilkåpan kammarna, dvs det vore i princip omöjligt då kammarna skulle slita upp plasten/glaset rätt fort... lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Kyltekniker
166 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
macke_rova skrev:
ja kan iaf ta av korken på mercan utan att de skvättar.

lågt oljetryck? smile

Meister
6 763 Inlägg
4 juli 2009
TurbOla skrev:
macke_rova skrev:

Jag kan inte ta av locket på min ventilkåpa, då börjar det stänka och ha sig. tongue
Jag tror inte det blir lätt att göra nån ventilkåpa med genomskinlig överdel eller nåt... i mitt fall så låser ju ventilkåpan kammarna, dvs det vore i princip omöjligt då kammarna skulle slita upp plasten/glaset rätt fort... lol

Du kan ju givetvis inte ha kammarna emot glaset utan du får göra någom form av lagring där så de inte ligger emot

3 235 Inlägg
4 juli 2009
Finns material som är värme och oljetåliga, såg på American Choppers, där satte de på en genomskinlig kåpa över kopplingen på en motorcykel.  De måste värma upp kåpan med blåslampa för att den skulle bli genomskinlig, kommer inte ihåg vad meterialet heter.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 juli 2009
lexan skulle kunna funka
ta ventilkåpan och sedan värma lexanen lägga över ventilkåpan sedan vacumsuga det hela

6 Inlägg
4 juli 2009
bemve skrev:
macke_rova skrev:
ja kan iaf ta av korken på mercan utan att de skvättar.

lågt oljetryck? smile

nä mercorna har ju ett rör över kammen som droppar olja, kommer de olja från locket har du blåst en ventil tätning, så enkelt ser man om motorn är tät bara lyfta locket

5 089 Inlägg
4 juli 2009
Jag såg på ett program på discoverychannel där som gjorde i lexan..

\Lindgren

Sök