UppdateringTjabba på er
Var länge sen man uppdatera denna tråd nu igen ! Men ni ska inte tro att jag inte skuvar eller trixar med S4an
Som sagt var och köpte ett 3b svänghjul av Tommy Wärn i Kilafors. Var säkert där 2 timmar innan man åkte hem (17 mil enkel rasa)
Man måtta ju kika in hans byggen han håller på med
Kan ju inte mer än säga att jag är avensjuk på hans Audi Ur Quattro ! Ska också köpa diesel block/vevaxel av han för en bra slant!
Svänghjulet måtta fixas innan montering ? Jo kugghjulskransen var inte med på köpet, så jag måtta beställa en ny på Bilmetro (Hedemora) 800 kr kosta denna sak
Ajja. Kosta de så får de väl göra det, en hobby som sagt. Sedan var inte något centrum lager med heller, så jag fick köpa sådant också. Stor tack för Sverull för ni tog fram det rätta sakerna !
Idag har jag hämtat kransen och alla andra delar också. Sedan var det att måtta in kugghjulskransen till rätta, fick ta en timme tills jag blev nöjd. Sedan åkte jag till brorsan jobb så jag fick det svetsat med TIG.
Imorgon ska jag montera ihop kopplingen växellåda sedan får vi se om jag tar någon tur
BILDER !4 puckad sinter lamell (800 nm)
707 tryckplatta som låg hemma och skräpa, som satt på S70 förut
Nya 3b svänghjulet hemma ! (Som sagt lite jobb åter står)
3b Vs S4ans originala
(Skillnad ?)
Svänghjulskransen inköpt (800 kr) bara montering kvar !
Monterad på svänghjulet (Skönt) Fick inte på det direkt, så jag fick små slipa med min lilla slip tills den gick i. Var ett jävla jobb det med
Sen var jag till Avesta att köpa några stycken lager och segersäkringar (Tack Sverull)
Sen fick man knacka i lagret. Gick som smort !
Efter som alla skruvar var långa ifrån andra svänghjulet. Så jag fick kapa och gänga om alla
Nuuuu är svänghjulet klart iaf ! (Montering kvar)
Och här har vi alla delar som ska klaffa på imorgon
Så skönt !
En riktigt LYCKAD dag med ÄLSKLINGEN (S4an)
Tack för mig !