3295
Sök

Volvo 244 GL - brukslättryckarturbobilen

Gammal och grinig
362 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
The Build

Nu har volvon sett skabbig och vanlig ut för länge, dags att börja bygga cool

*Bilen ska byggas om så mkt jag o polarna kan komma på att bygga, motor, inredning, utsida...

Den ska helt enkelt bli nått iögonfallande!

Börjar väll med att slänga upp en bild på hur den är i dagsläget;

http://img193.imageshack.us/img193/3949/img0391i.jpg

Håller er uppdaterade så fort det händer nått smile
Senast redigerat av Mattman (2 augusti 2009)

908 Inlägg
5 juli 2009
fräsch

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
5 juli 2009
såg ju skapligt fräsh ut iaf  smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

900 Inlägg
5 juli 2009
ser rätt fin ut... lycka te kommer nog bli kanon!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Gammal och grinig
362 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Idag har jag estimerat lite inriktning på bygget, vill inte ha en sportbil, nej det är hon för stilig för, tänkte försöka bygga en elegant volvo, ambasadör stil liksom! Tänkte göra träpaneler i bilen, växelknopp i ek etc etc, sen ska all rost som ätit bort... Ska behålla den silver men den blir omlackad med tiden, tänkte mig mercedes silver eller liknande nyans på silver.

Ett gött mullrigt och dyrt ljud ska meckas fram ur motorn också, kanske lägger till några hästar, men som sagt inge rallybil!

Gammal och grinig
362 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Här kommer lite fler bilder, så ni ser lite närmare hur taskig hon faktist är i lack o så...

Höger bak måste fixas lite till, har precis börjat spackla så det e lite kvar!

http://img186.imageshack.us/img186/8245/img0382w.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/8503/img0383d.jpg

Gammal och grinig
362 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Idag har jag gett mig på inredningen, trädetaljer var det....

Jag har bestämt mig för att klä lister etc med träplastfilm, vet dock inte vart man kan få tag i denna film, så hjälp är mottaget!

Ska även städa och lacka lite saker, blir några bilder snart

Trucker
1 220 Inlägg
10 juli 2009
bli nog bra. Men ett par vita blinkers fram, svart grill, vinge (R) andra baklysen dom som är helvita upptill, svart tonade rutor. sänkning och 18" fälgar med 225 däck fram och typ 250 bak och sen nåt snyggt utblås så har du komme långt!

Vissa är bara bättre än andra!

Gammal och grinig
362 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
jo men då listade du också upp vad exakt alla andra gör med sina 240's tongue

Trucker
1 220 Inlägg
10 juli 2009
ja men d ä ju snyggt så de va ju bara utsidan ja ha kommentera tongue insidan har jag oxå lite ideér för men släng upp lite mer bilder big_smile så ska ja ge lite förslag på hur den ska se ut invändigt oxå tongue big_smile

Vissa är bara bättre än andra!

Gammal och grinig
362 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Jga har mina funderingar på att dumpa stilighetsfaktorn o sen försöka få den att se ut som en grupp A volvo från 85 smile älskar dom bilarna!

Då kommer det bli ett redigt projekt av det hela smile

Langar upp lite inredningsbilder snart wink
Senast redigerat av Mattman (15 juli 2009)

24 Inlägg
16 juli 2009
du har två dörrar för mkt wink

Gammal och grinig
362 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
ja ja, men det ska bara bli en look-a-like wink inget 100% replika tongue

Gammal och grinig
362 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Efter mkt tänkande så dumpade jag hela idén med grupp a look alike, bestämde mig för att bara fixa till den o få ett riktigt schysst stuk på den... men störst vikt ligger inte på utseendet utan på prestandan, så alla större fixar som ska göras i framtiden kommer vara först o främst för prestanda...

Just nu sitter jag o pillar på ett 2½ rör som ska sättas in på onsdag, bygger eget, så det muffas upp till 2½ framme vid dubbelröret, sen sitter det en simons "handy" och sen kommer böjjen över bakaxeln, denna böj kommer jag få modifiera något. Kommer använda fästena från orginal främre ljuddämpare så att grejjorna sitter ordentligt!

Langar upp en bild imorgon och några bilder på onsdag!

PS fick jobb idag vilket jag är extremt glad över och nu när man får nått man kan kalla inkomst så kommer projektet ta fart smile

Gammal och grinig
362 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
2½ tumsröret är halvfärdigt, har bara byggt fram till bakaxeln. kopplat in en biltema 80mm varvmätare, en högeffektständspole, nya tändkablar och tändstift med 3 ben på istället för ett, vet inte om det över huvud taget har nån skillnad men den har slutat att smyghosta...

Var nere på actionmeet i helgen och fick lite idéer, kommer vänta med plåt/rostknackandet tills sist, det är så hemskt tråkigt wink

här näst blir det stereobygge och bygga klart avgasröret, en sänkning smyger nog in på plats också

Gammal och grinig
362 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Har nu tagigt fram en jäkligt snabb grej i PS på ungefär vad jag söker att nå, kommer modda en bild av inredningen också sen

http://img8.imageshack.us/img8/9453/volvoombygge2.jpg

Ligist-stuket eller va man ska säga, fast jag ska med tiden peta ner en turbomotor från 940 och lite sånt smått o gött

Sök