3858
Sök

Har inte fått någon faktura ifrån telia på 7måndare.

106 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hej jag har internet och tv+ telefoni ifrån Telia och har ej fått någon faktura på nästa 8 måndare nu. Är det mitt ansvarig att betalar för dom måndare som dom har glömt att tar betalar för?
Ringer nyss up dom och fick svaret: Vi har skicka i väg en fakura dock låg den på 0kr vänta lite så ska vi kolla up lite mer och 6 min senare så klicka dom mig..

Frågar är om jag ska får betalar för alla dom måndad på en stor och saftigt räkning lr börjar dom rätta till sitt misstag och låter mig betalar ifrån med i dag?.. mvh Kungen:)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 juli 2009
sselraeF skrev:
Hej jag har internet och tv+ telefoni ifrån Telia och har ej fått någon faktura på nästa 8 måndare nu. Är det mitt ansvarig att betalar för dom måndare som dom har glömt att tar betalar för?
Ringer nyss up dom och fick svaret: Vi har skicka i väg en fakura dock låg den på 0kr vänta lite så ska vi kolla up lite mer och 6 min senare så klicka dom mig..

Frågar är om jag ska får betalar för alla dom måndad på en stor och saftigt räkning lr börjar dom rätta till sitt misstag och låter mig betalar ifrån med i dag?.. mvh Kungen:)

hmmm.. låter som det är dags att ringa telia och säga till.. Dom kommer garanterat att kräva dig
på pengarna till slut.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

4 005 Inlägg
6 juli 2009
Förbered dig för att betala. Telia har gott minne... smile

En vän hade bredband via bredbandsbolaget ett helt år gratis tills han flyttade. Fick aldrig någon räkning. Det var väl 3-5 år nu sedan. smile

106 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Att tar betalar är väl deras ansvarig inte ska jag behöver ringa och klagar till sen ber om att får betalar när det är deras jobb? hoppas att jag får fler svar ifrån andra biltoka som kan lite om såna här frågor mvh

106 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Alla stora bolag har ju Garatin på att kunden ska får betalar för lr senare.. sad har ring up de och killen på telia försöker verkligen redan ut allt genom att ring hit och ditt ber mig att vänta och vänta... Mvh

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 juli 2009
Ja du gör nog bäst i att ta upp de med dom faktiskt så du inte får en fet smäll sen.
Tyckte min månadsavgift hos Comviq var lite låg, fick jag ett brev hem och sa att de kommer "korrigera" min månadsavgift och att jag ska betala det som fattats varje månad, vilket varit under ungefär 1 års tid.

Tur de va små belopp varje månad iaf tongue

106 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Fortsättningen. Telia har kommit from att det var nåt myskor tekniskt fel som gjoder så att jag ej "fick" faktura och felet var på deras sidan. Därmed behöver jag ej betalar för dom måndare som har gått utan att jag kommer i framtid får betalar för den månad som dom har korrigerats.. I nu läget vet dom inte var felet ligget och faktura kommer att beräknas utifrån den dagen det korrigerats korrekt då får jag mina roliga räkning smile Yeahhhhhhhhh            Många bögfria puss och krama ifrån mig den kåta bögvänliga pussaren..smile

Tacka alla som även har orka svarat..!
Senast redigerat av sselraeF (6 juli 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 juli 2009
Tur du hade smile Men de va la bra att du ringde o kolla me dom, slipper du gå å oroa dig för en fettoräkning sen

4 005 Inlägg
6 juli 2009
Det är alltid skönare att sova på en kudde som man har köpt ärligt. (?)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 juli 2009
Skönt att de gjorde så. big_smile
Troligen såg de att det var en så pass liten summa att det var bättre att ge dig den än att förlora dig som kund och få ARN på sig. Alltid skönt att få något tillbaka från de stora bolagen. big_smile

106 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Skönt att de gjorde så. big_smile
Troligen såg de att det var en så pass liten summa att det var bättre att ge dig den än att förlora dig som kund och få ARN på sig. Alltid skönt att få något tillbaka från de stora bolagen. big_smile

Jag har Telia allt i ett(Telefon Internet  Tv) packet med den stora tv packet. det är ca 350kr stanard + 150 för dom där 40 extra kanalerna smile lite lätt räknar 500kr i månad x 8             500x8 = 400kr då har jag inte räknar med att jag fick deras Sony hemma biosystem för 2000kr som man fick om man beställer inom jul smile

Jag fick ut skällning av dom jag känner för att jag var så dum och ringer up för att kunna får betalar smile men flickvännen men blev lugn och glad igen. sluten gott alltid gött..     smile Mvh
Senast redigerat av sselraeF (13 juli 2009)

FreddeK
14 juli 2009
sen fixar du e-faktura...skitsmidigt!

106 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
sen fixar du e-faktura...skitsmidigt!

Exakt tongue så slipper man avie avgiften också wink

Sök