Racket ska byggas så stegen får ungefär denna placering:
Rackbygge:
Drog på lite färg för att förhindra ev. rost. Racket ska sen slipas och bästras och sen på med riktig färg när det väl är klart. Än är det fortfarande en bit kvar till det är klart.
Efter att ha ställt ut racket på den tänkta platsen så konstaterades det att det inte alls kändes bra.
Så jag tog och kapade och svetsade om övre delen för det lilla monoblocket för att få en annan vinkel:
Men det blev inte heller bra det så det slutade med att jag hittade en helt ny plats åt steget mellan buren och bakre hjulhuset, blir nog bra när paneler m.m är klart.:
Det var allt för denna gång, han tyvärr inte spendare mycket mer än någon timme i garaget men det tar vi igen under veckan
Riktigt fint, man är lite avis på svetskunskaperna, där saknar man en del Håll högt tempo nu så man har lite bil ljuds porr att gotta sig åt
Svetskunskaper?? Här är det learning by doing och det har hittills gått åt en he ldel slipskivor till vineklkapen för att snygga till svetsarna. Just nu har dessutom min vanliga svetstråd tagit slut så jag kör med flussfylld tråd vilket funkar men inte mycket mer. Skulle en svetsare se mina svetsar skulle han nog be mig hitta en ny hobby men det hållar iaf.
Evil: Visst är det lätt men ska det bli SNYGGT så krävs det lite mer än bara att trycka av.
Just det, var ute en sväng till under kvällen, dock hände inte jättemycket, la på lite expoxy på ett par delar som ska bli en del, svetsade dit ett par vinklar som får bli infästningar till det "stora" racket sen drog jag av ca:10st borrar och packade ihop. Börjar det jävlas så är det lika bra at tlägga ner.
Riktigt fint, man är lite avis på svetskunskaperna, där saknar man en del Håll högt tempo nu så man har lite bil ljuds porr att gotta sig åt
dock e de skit lätt att svetsa me MIGsvets.. de mesta handlar om att justera in svetsen rätt..
helt rätt örjan, dock så behöver man flytet oxo, för att få bra fogar vid tex svetsning utav rör, vill man att det ska se fint ut så gäller det några år på hakan , men som nybörjarsvets så är den Skitbra !!!
Har idag svetsat ihop ett nytt rack i fyrkantsstål till RA10 steget, ska bara göra klart infästningarna för det så det sitter stumt monterat, bilder kommer ikväll.
dock e de skit lätt att svetsa me MIGsvets.. de mesta handlar om att justera in svetsen rätt..
Allt är lätt när man kan, har man som jag bara provat nån gång så käns det inte så lätt. Men till nästa bygge finns planerna på lite mer "plåt bygge" så har man lyckats lära sig allt annat så ska väl även svetsning gå att lära sig. Tydligen går det att lära gammla hundar nya saker
Nu när bygget är nästan klart börjar ju planerna inför nästa. Konstigt att man alldrig blir nöjd
----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)