Anderas: Tack, nej Peter har inte varit upp på plats och kikat, inte så mycket att se än så länge.
Philip: Tack.
Bättre att han kommer för tidigt så du slipper bygga ny instrumentbräda Tror dicken fick göra 3-4st innan det blev ett någorlunda ok
Svårt att säga om den kommer behövas byggas om innan det ens går att lyssna. Blir till att utvärdera bygget när allt spelar och behöver något byggas om så är det inte hela världen, tror jag byggde 5olika instrumentbrädor till saaben så behöver jag bygga om denna en eller 2 ggr så får det väl gå. Dessutom är allt sektionerat så det inte ska behöva bli så jobbigt att bygga om någon del, inte som tidigare då allt satt fast i brädan. Denna "bräda" är bara fungerar bara som cover, högtalare, cd, m.m. skruvas fast innan brädan monteras.
Skönt nu när det bara är ett par minus ute då kan man iaf stå ute och fräsa och såga lite.
Kvällens skörd:
Början på baffel, kommer lite några bitar i och med att baffel och port ska sitta ihop i ett stycke som sen ska gå att byta ut.
Början till slotporten, iaf sidor och rygg. Säg gärna till om jag tänker helt galet:
Sen på med ett par lager glasfibermatta på baksidan, silervertejpen sitter där för att täcka bulthuvudena på skruvarna som håller fast bakstycket. Tanken är att jag ska ta loss den när allt härdat för att slipa insidan helt slät. Kommer göra samma sak med andra sidan (den som ej är gjord ännu).
Har nu varit ute ett par vändor under dagen, suger att inte ha ett riktigt stort garage då man måste stå ute och såga, svetsa m.m. och efter en kort stund fryser man duktigt.
Slipat och spacklat lite innuti slotporten
Sågat ut lite plåt att svetsa på muttrarna för att hålla den lösa baffeln på plats.
Limmad med PL400
Muttar ditsvetsade
Lagt på några lager glasfibermatta till samt sågat till ite nya delar till det som ska bli lådan.
Provmontering av porten mot baffeln, ska fixeras, spacklas och slipas en hel del sen innan det är klart. Ska även såga ut en metallring som ska sitta bakom mdf baffeln för att kunna dra fast basen ordentligt.
Ställde dit baffeln för att se lite vilken vinkel jag vill ha
Tack, och bara för det var jag tvungen att bygga på lite
Tycker man håller på hela tiden med något men ändå känns det som om det går väldigt långsamt. Det som är gjort idag:
Sågat ut stålringen som ska hålla basen på plats
Gjort en kant så baffeln blir försänkt i lådan.
Samt svetsat på lite mutter
och till sist limmat dit ringen med pl400
Sen har jag lagt igen det sista i botten på baslådan mellan mdf skivan och "baljan".
Nu står allt och härdar lite och fortsättning sker lite senare ikväll, då hade jag tänkt att såga till ett par bitar som ska hålla fast baffeln och sen spänna lite fleece och på med polyester.
Det är väl så att ju mer man bygger, desto mer kommer man på som man med måste fixa för att det ska bli bra? En enda, lång ond cirkel! Men tror du fixar det bra!