2926
Sök

Ta bort mögel från golvmattan?

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
#1
Höll på att göra rent gummimattorna i min bil när jag fann att det var mögel under den ena på golvets textilmatta, som vitt pulver, har nu spolat av gummimattan och låtit bilen vädra, hur får jag nu bort själva möglet från mattan? behövs det något medel som tar kål på möglet? tips skulle uppskattas.

Textilmattan är förövrigt svart så jag vill inte ta något som får det att blekas tongue
Senast redigerat av Slash (8 juli 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
8 juli 2009
#2
klorin tar död på möglet.
Senast redigerat av Adde666 (8 juli 2009)


Saabifierad
2 031 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
#3
Adde666 skrev:
klorin tar död på möglet.
Har hört att klorin har en blekande effekt vilket inte är så bra.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

8 156 Inlägg
8 juli 2009
#4
Det finns även anti-mold sprayer. Finns att köpa lite varstans.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

52 Inlägg
8 juli 2009
#5
Jag brukar använda ett allrengöringsmedel som heter Original Universal till alla möjliga fläckar, funkar för det mesta. Hur det är med mögelfläckar har jag ingen aning om dock.

Köpte min burk på en marknad, men finns säkert på andra ställen också.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
8 juli 2009
#6
har haft klorin på en hel bilklädsel inkl. golvmatta.
inte blekt nånting.


3 Inlägg
9 september 2010
#7
Jag pratade med experterna på http://www.specialrengoringar.se/tjanst … -bakterier i ett av mina ärenden för ett tag sedan, det finns speciella oxidationsmedel som inte bleker men ändå dödar möglet och är ofarligt för oss människor. De var mycket hjälpsamma och gav bra service.

Mvh Vezzlan cool
Senast redigerat av Vezzlan7 (9 september 2010)


Sök