2837
Sök

Pedantisk biltvätt

48 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Men såg ni vad det ena vaxet kostade....alltså det vaxen som var i en fin glassburk? £10,000 Daniel Swarovski Ltd Edition Vem fan betallar för något sånt?? Jo en till sak som jag såg. han köpte även vatten som skulle innehålla lågt phvärde.....orka!!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
25 juli 2009
nikanor skrev:
Men såg ni vad det ena vaxet kostade....alltså det vaxen som var i en fin glassburk? £10,000 Daniel Swarovski Ltd Edition Vem fan betallar för något sånt?? Jo en till sak som jag såg. han köpte även vatten som skulle innehålla lågt phvärde.....orka!!

Dom som köper det vaxet vet hur man tar betalt av sina kunder, det är inga Volvos dom vaxar med det direkt.
De flesta kunder har oftast en egen burk med sånt vax ståendes hos firman som bara används på deras bil.
Det är ägare av lyxbilar.

Angående vattnet så är det filtrerat vatten för att det inte ska bli kalkfläckar på bilen, något alla skulle vilja undvika egentligen va?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
25 juli 2009
Jag orkade inte ens kolla på alla bilderna, men resultatet var ju inte helt fel smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
25 juli 2009
Torlejf skrev:
nikanor skrev:

Dom som köper det vaxet vet hur man tar betalt av sina kunder, det är inga Volvos dom vaxar med det direkt.
De flesta kunder har oftast en egen burk med sånt vax ståendes hos firman som bara används på deras bil.

Angående vattnet så är det filtrerat vatten för att det inte ska bli kalkfläckar på bilen, något alla skulle vilja undvika egentligen va?

Mvh. David.

Precis, kalket är ett sotort problem för mig då jag har svart bil och bor i ett område där det är extremt mycket kalk i vattnet. Jag kan aldrig bara tvätta av bilen utan att hand torka den, låter jag den bara stå och torka ser den smutsig ut igen:/
Annars tillhör jag också en av dom "petiga". Tvätt och städning 2-4 ggr i veckan, Autosmart "gloss" efter varje tvätt. Vaxning ca varannan månad, och en rejäl lack behandling med 12 steg ca 2ggr om året:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

4 586 Inlägg
25 juli 2009
tycker han håller högtrycktvätten lite väl nära

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
25 juli 2009
jorre83 skrev:

Vad spelar det för roll?

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

4 586 Inlägg
25 juli 2009
Speedman skrev:
jorre83 skrev:

Vad spelar det för roll?

man ska väl hålla ett visst avstånd för att skydda lacken eller man kanske inte kan skada den med högtryckstvätt?

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
25 juli 2009
När man spolat av bilen från smuts, så gör det absolut ingenting om man gå nära med munstycket. Gör bara att man få bort ännu mera smuts.

Gör man det däremot när bilen är smutsig och grusig, så kan smutsen göra repor i lacken. Så till viss del har du rätt.

Men i detta fallet vet han säkerligen vad han gör.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
27 juli 2009
All show, no go... Det där går bara för långt hmm

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

1 515 Inlägg
27 juli 2009
Cambrant skrev:
Efter 3 tvättar till så är han urfattig. Dock undrar jag varför han visar en pedantisk rekond invändigt och sen slänger ut allt för ljudbygge smile Smart ^^

- hahaha jaa, det kan man undra lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Kokar ris
923 Inlägg
27 juli 2009
Torlejf skrev:
nikanor skrev:

han vaxar sin opel med det vaxet......?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Musikproducent
79 Inlägg
27 juli 2009
Jag gör några av stegen han gör, men långt ifrån allt.
Det brukar bli minst 12 h för en rejäl putsning av bilen, två ggr om året big_smile

Det är värt det! Alla ger komplimanger för finishen!

"Bad sound kills good music"

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
27 juli 2009
cenoxide skrev:
Torlejf skrev:
nikanor skrev:

Ja?
Tror du han bara vaxar Opel-bilar resten av sin tid?
Han har gjort väldigt många fräcka bilar ska du veta, och har man vaxet hemma och äger det själv, varför kan man inte vaxa sin vanliga bil då?
Hade jag gjort.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

FreddeK
28 juli 2009
Torlejf skrev:
cenoxide skrev:
Torlejf skrev:

Ja?
Tror du han bara vaxar Opel-bilar resten av sin tid?
Han har gjort väldigt många fräcka bilar ska du veta, och har man vaxet hemma och äger det själv, varför kan man inte vaxa sin vanliga bil då?
Hade jag gjort.

Mvh. David.

Sen att han gör det i demonstrationssyfte med sin egen bil gör ju inte saken sämre. tycker det är kul när folk går till ytterligheterna med det dem är engagerade i. Sen att ta 200bilder eller vad det nu var och en jädrans massa text där han förklarar alla steg lär ju ha tagit en vecka.

123 Inlägg
28 juli 2009
visst creds till han för det jobbet,men kanske lite väl att ta i man skulle kunna tro att han skulle rama in bilen.man ska sköta om sin bil visst men det där var en smula för häftigt.

1 338 Inlägg
28 juli 2009
Jäklar vilket grymt jobb han lägger ner..
sj drar man sig för o tvätta bilen typ...
och den dagen jag la ner den tiden på o tvätta bilen oj oj

ingen kul dag haha

Tjejen skulle mörda mig wink

OT men kika

Sooo truee....

slut ot hahaha big_smile
Senast redigerat av mYGeL (28 juli 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

252 Inlägg
28 juli 2009
snacka om lyster i lacken  smile var rätt intressant o följa även om vissa steg verkade lite onödiga o så¨g ut som en del dubbel arbete..

Gti-r

9 108 Inlägg
28 juli 2009
Shit alltså vilket psykfall, fastnade totalt och det är verkligen helt sanslöst vad detaljfixerad han är! Gillar jobbet under motorhuven bäst nästan.

Sjukt läcker bil också både före och efter, Nürburgring edition är lite drömbil smile

71 Inlägg
30 juli 2009
cred till honom, är nog svårt att göra det bättre än vad han har gjort.

8 156 Inlägg
30 juli 2009
Jag lider med honom. Jag är visserligen också perfektionist, men jag kan numera koppla bort denna "negativa" sida.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök