3526
Sök

Öppet luftfilter saab 9-3 aero 02 steg 1

141 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
halloj vill höra lite för nakdelar med öppet luftfilter till min saab9-3 aero steg 1 + sportsystem
den personen som jag köppte bilen av sa att öppet filter bara e skit drar in en massa bös i motorn kan detta värkligen stämma? e sugen på att börja fixa lite nu när semästern äntligen är här så skriv va ni tycker. ( är väldigt ny inom detta med bilar )

836 Inlägg
10 juli 2009
enkel fråga som du ska ställa dej själv=Om nu luftfilter e ren piss som bara förstör varför skulle nästan alla motorintresserade slänga på det på alla sina bilar? smile

371 Inlägg
10 juli 2009
kenny_crx skrev:
enkel fråga som du ska ställa dej själv=Om nu luftfilter e ren piss som bara förstör varför skulle nästan alla motorintresserade slänga på det på alla sina bilar? smile

Enkelt. Det låter "fräckt". Särskilt i kombination med en japsdämpare som mynnar ut från den obefintliga motorn roll

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
10 juli 2009
fördelar: hmm, låter tuffare om det nu är någon fördel...kanske någon millisekunde snabbare spoolup på turbon tongue

nackdelar: renar oftast dåligt, det brukar inte luftmassemätaren gilla. kan suga varmluft från motorutrymmet=mindre effekt.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Turbo lover
555 Inlägg
10 juli 2009
Det är ren piss på din bil i varje fall då motorn kommer suga i sig bra mycket varmare luft än med original luftburk. Originalburken räcker väl till åtminstone 400 hk.

141 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
tack för alla svar då vet ja lite mer

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
11 juli 2009
ett tips är och kolla i mitt galleri smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök