3700
Sök

Bilstero kod :(

10 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
hej!

För ungefär ett år sedan så bytte pappa och jag batteri på bilen (megan -95) efter de så när man starta sterion så frågar den om en kod som pappa har tappat bort :'(   efter de så åkte vi till våran renault men dom vägrade att ge oss någon kod till våran stero som vi fick med bilen när vi köpte den sad sen så sket vi i det och har nu åkt utan ljud i bilen i ett år xD berättade det för en kompis igår och han sa att på deras clio så stod den koden som man ska skriva in på baksidan av sterion. men fader min vägrar skruva upp och kolla för han tror värkligen inte att koden står där sad så frågar er står koden där?

sry för att de blev så jävla långt xD och skriv inget om att vi ska köpa nån ny för pappa vill inte köpa något nytt till våran skit bil XP

1 749 Inlägg
10 juli 2009
Verkar ju väldigt dumt att skriva koden på baksidan av stereon.
Man har väl en kod för att stereon ska bli värdelös vid en eventuell stöld?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Random Hero
4 047 Inlägg
10 juli 2009
koden ska inte stå i bak de e ganska idiotiskt o ha den där tongue koden e ju till för att om någpn snor den så ska dom inte kunna använde den, som om nån snor den o så står koden i bak e ju en kod rätt meningslöst tongue

Dog food lid. Backwards

10 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
koden ska inte stå i bak de e ganska idiotiskt o ha den där tongue koden e ju till för att om någpn snor den så ska dom inte kunna använde den, som om nån snor den o så står koden i bak e ju en kod rätt meningslöst tongue

ja jag tänkte samma grej men ville bara vara säker smile

4 005 Inlägg
10 juli 2009
Koden står inte bakom.

Bilia ska ta fram koden åt er, antingen så är den registrerad i systemet eller så får de ta in stereon och titta på kontrollnumret så kan de ta fram koden åt dig. Kostar mellan 250-350kr.

yrkeschaufför
709 Inlägg
10 juli 2009
koden ska eran återförsäljare ge ut :S farsgubben min hade samma problem. då bilen hade blivit strömlös så då åkte han in på volvo och köpte en ny kod för 200 kr baserad på bilens reg nummer. ska inte vara några problem om den som äger bilen visar upp ett ID :S

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 juli 2009
linuslinje skrev:
Koden står inte bakom.

Bilia ska ta fram koden åt er, antingen så är den registrerad i systemet eller så får de ta in stereon och titta på kontrollnumret så kan de ta fram koden åt dig. Kostar mellan 250-350kr.

Det kan du glömma då Bilia numera servar Volvo och Ford sedan de köpte upp Motorverken.

Renault har sina egna verkstäder idag.
Iaf är det så här kring Gbg och är vad jag har fått höra av bekanta (farsans gamla arbetskamrater) som jobbar på Bilia.

Därmot så noterade jag på de Volvobilar vi haft i ägo med originalradio att koden har stått ngnstans i bilens böcker.
Senast redigerat av Lonefox (10 juli 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

I got Dubs!
2 423 Inlägg
10 juli 2009
brukar finnas ett visitkort som den står i.

4 005 Inlägg
10 juli 2009
Lonefox skrev:
linuslinje skrev:
Koden står inte bakom.

Det kan du glömma då Bilia numera servar Volvo och Ford sedan de köpte upp Motorverken.

Iaf är det så här kring Gbg och är vad jag har fått höra av bekanta (farsans gamla arbetskamrater) som jobbar på Bilia.

Därmot så noterade jag på de Volvobilar vi haft i ägo med originalradio att koden har stått ngnstans i bilens böcker.

Glömma det? smile

De har koder till många renaultbilar då de har sålt dem x antal år. Däremot nya renaultbilar så är det som du säger.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 juli 2009
linuslinje skrev:
Lonefox skrev:
linuslinje skrev:
Koden står inte bakom.

Glömma det? smile

De har koder till många renaultbilar då de har sålt dem x antal år. Däremot nya renaultbilar så är det som du säger.

Ja jo det förstås.....databasen ligger kvar....kostar la för mkt att flytta över roll

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 785 Inlägg
11 juli 2009
thedude93 skrev:
hej!

För ungefär ett år sedan så bytte pappa och jag batteri på bilen (megan -95) efter de så när man starta sterion så frågar den om en kod som pappa har tappat bort :'(   efter de så åkte vi till våran renault men dom vägrade att ge oss någon kod till våran stero som vi fick med bilen när vi köpte den sad sen så sket vi i det och har nu åkt utan ljud i bilen i ett år xD berättade det för en kompis igår och han sa att på deras clio så stod den koden som man ska skriva in på baksidan av sterion. men fader min vägrar skruva upp och kolla för han tror värkligen inte att koden står där sad så frågar er står koden där?

sry för att de blev så jävla långt xD och skriv inget om att vi ska köpa nån ny för pappa vill inte köpa något nytt till våran skit bil XP

Koden är till för att stereon ska bli värdelös för en tjuv. Koden står garanterat inte på baksidan av stereon. Koden kan du finna på en handling som medföljer din stereo. Likt en värdehandling på ett kvitto papper liknande. Tyvärr om du inte har denna handling är er stereo förbrukad och färdig för skroten. Dubbel kolla med en Renault handlare om det inte finns ett system för att göra sig tillgodo koden genom något system eftersom ni är rättmätiga ägare av både fordonet och stereon. Det kan hända att om ni har tillverknings nummer på stereon och chassi nummer på bilen i kombination att ni kan erhålla koden. Det är den enda lösningen jag kan tänka mig. Lycka till.....

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök