Rquired skrev:
Volvo740an skrev:
Klagas friskt o friskt, vann iallfall. Sen kan väll teknikens värld sina grejor kan man tycka.
Sen är det mycket som är en smaksak, inte bara sätena och komforten
Vilka tester då,? svenska tester dvs
http://www.teknikensvarld.se/documents/ … /index.xmlTill dig med en budget så får du mer utrustning i Volvon iallfall och den är billigast att äga
Ekonomin klagade jag aldrig på, men komfort och väguppträdande är en smaksak. TV är mycket kompetenta och jag litar fullt på deras tester. Men man får trots allt ta det för vad det är, när de bedömer en bils komfort görs det efter vad majoriteten av testlagets medlemmar tycker. Det betyder inte att den enskilde personen inte kan sitta bättre i en annan bil.
Som ett ex, den fiat hela testlaget ratade pga komforten var den bekvämaste bilen deras sekreterare någonsin suttit i skrev dom. Bilen hamnade sist pga komforten i poängräkningen, men om man räknar ur hennes perspektiv kanske den hade varit en vinnare?
Klagas friskt? Nja, men lite citat: "för mjuk för att kallas körglad", "långslagig koppling och växellåda vevig som en 240" "inga hurrarop för V70 direkt, men sakta och säkert vinner den till slut"
Kan länkas tester i all oändlighet, men det är ett jävla problem för mig då PDF är något min dator bestämt sig för att rata. Lite svårt att länka till tester då. Och lite onödigt för du tror väl inte att Volvo vinner varenda test? Som ett exempel då, kan nämnas miljöbilstestet där 520d vann, över bla V70 (måste varit 2.0F...) och vw bluemotion tror jag det var.
Eller så tar vi förra modellen av V70, Ford Mondeo ansågs vara ett bättre val än Volvo och vann över denna i testerna. Där gick det inte heller "så bra för Volvo". Men en dålig bil har det aldrig ansetts vara, det är det inte heller.
Lite OT, utländska tester hade kanske inte varit fel att hänvisa till. Volvo är långt ifrån lika helgonförklarat utomlands som det är i Sverige. Därför är dem ingen lika självklar vinnare heller, men svensken har fan Volvo inpräntat från födseln. Svenska tidningar är absolut inte partiska, inte det jag försöker påskynda. Men naturligtvis är de påverkade av detta precis som den gemene svensken.