Ja ex. Volvo 745 är ju bakhjulsdriven och det är ju en "riktig" bil det... Host,host..... Fast i och för sig är ju kungen bland supersportbilar bakhjulsdriven... (Supra MKIV)
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Ännu en tråd som visar att garaget.org blitt en mötesplats för Epa traktorer och 740 raggare. Synd på en sån fin, och genom arbetad sida.
vet inte om du noterat det men epor och a-traktorer är inte tillåtna numera. Personligen tycker jag sajten är rätt långt ifrån den nivån... nåja, hör inte riktigt till ämnet det här.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Jag vet väl inte om man ska kalla det "riktiga bilar " men jag hajar vad du menar... kan väl säga att min personliga åsikt är att det e roligare med bakhjulsdriv har dock aldrig kört en som driver på alla 4.
OK tack för alla åsikter! Som vanligt va det nån stackars skodaägare som kom i kläm i diskussionen.
Har arbetat på VAG och kört en jävla massa Octavia RS.
Säger bara en sak: Skulle ALDRIG köpa en sån bil. Då har ja hellre en 244GL :->
Kul att alla tycker olika. Der vore ju tråkigt om alla hade likadan bilar. Tycker bara att din tråd var oerhört omogen och barslig. Jag kom inte i kläm!!! Personligen tycker jag att fyrhjuls drift är roligast, men som läget är nu så kör jag en framhjuls driven bil.
Det hänger väl också på vad det är för underlag och varför man kör. Är det vinterväglag och kör en bakhjulsdriven bil kan man ha rejält kul. Ska man på samma väglag köra ungarna är AWD en säkerhet. På sommaren kör jag bakhjulsdrift med sommarbilen och på vintern AWD med familjebussen.
haha skulle aldrig köpa en bakhjulsdiven bil.. det enda man den är bra till är att dra tunga släp.. resten är inget att ha.. leka fungerar ju utmärkt med en bakhjulsdrivem men enda gången ja leker är på vintern är man lkör på isen och utan riktiga isdäck är bakhjulsdrivet värdelöst.. då funkar handbromsen bättre... 402 är ingen ide att tänka på ska man va med i sånt får man ha nått att komma med och de kostar allt för mycke pengar... så framhjulsdrift är det som gäller..
Bakhjulsdrivet är det roligaste man kan köra, den framkrafsade bilen har jag ännu inte funnit något riktigt nöje i - särskilt som kryckan är fastfrusen i min mazda 626, j-la skräphög...