2376
Sök

Riktiga bilar är bakhjulsdrivna?

1 639 Inlägg
24 mars 2005
carnageman skrev:
Jo kritisera mej gärna,,, Men kom inte här och börja klanka ner på min bil...
Anledningen till att jag gav din bil en 1:a är den att jag inte gillar penisförlängare.
En bil har ingen charm om den inte är speciell anser jag, och din Hyndai FX coupe har verkligen ingen charm, med andra ord 1Poäng.
Enklare än så kan det inte bli :-O

mrcelica skrev:
Markus_C skrev:
Hur skulle det var om du höjde nivån på dina inlägg ett antal ribbor. Och kanske inse att det finns de som inte tycker som du. ;(

Kritisera inte carnageman, då ger han dig en etta illa kvickt, råkade just ut för det.... Fjantigt värre....

En bil som det bara finns ett fåtal av i Sverige är nog mer speciell än en Opel Omega skulle jag tro.... smile

Och by the way, är din bil speciell och charmig då menar du ??? Jösses...
Senast redigerat av mrcelica (24 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Rallyförare
1 075 Inlägg
24 mars 2005
Trådstartare
Nej.
Den ser ju ut som en vanlig Omega på utsidan men det såldes bara drygt 100 MV6:or i sverige DVS den är ovanlig.
Har sett runt 100 omegor (b-modellen & c-modellen) under tiden jag haft min och inte en enda har varit en mv6:a...
Tanken är väl iallafall att den ska bli charmig med tiden (styling & TT)
Anledningen till att just jag kanske inte tycker att din bil är särskilt charmig är väl troligtvis den att jag ser den celica modellen (GT4) 4X4 på varenda rallytävling man åker (oftast framförd av Dicken)...
http://www.motorsport4sale.com/bilder/2005_bilder/0502b/050220_skepptuna_1c.jpg
mrcelica skrev:
En bil som det bara finns ett fåtal av i Sverige är nog mer speciell än en Opel Omega skulle jag tro.... smile

24 Inlägg
24 mars 2005
klart att en bil skall vara bakhjulsdriven!
rent löjligt att höra allt annat!

ferrari porsche bmw you name it!!!!

1 639 Inlägg
24 mars 2005
carnageman skrev:
Nej.
Den ser ju ut som en vanlig Omega på utsidan men det såldes bara drygt 100 MV6:or i sverige DVS den är ovanlig.
Har sett runt 100 omegor (b-modellen & c-modellen) under tiden jag haft min och inte en enda har varit en mv6:a...
Tanken är väl iallafall att den ska bli charmig med tiden (styling & TT)
Anledningen till att just jag kanske inte tycker att din bil är särskilt charmig är väl troligtvis den att jag ser den celica modellen (GT4) 4X4 på varenda rallytävling man åker (oftast framförd av Dicken)...

mrcelica skrev:

Jupp, en cool och avancerad rallybil ! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 maj 2005
fyrkrafs ska det vara, säkert på vintern, roligt på vintern (om man vill) jag vill känna att jag bestämmer över bilen, inte tvärt om....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

153 Inlägg
6 maj 2005
Hade en Chippad Golf Gti (4e generationen) tidigare. 193 hk räckte för att ettan skulle spinna vid fullt gaspådrag. Usch för framhjulsdrift. Om riktiga bilar har bakhjulsdrift. Det är ju bara att titta på banracing i hela världen. Och i en av de FÅ serierna där det finns framhjulsdrivna bilar (STCC) har bmw och audi vunnit de senaste åren. Hur många framhjulsdrivna bilar finns det i F1?
Framhjulsdrivet fungerar bra sålänge man inte har så mycket kräm under huven eller vill köra hårt. Anyway, Quattro är det ultimata big_smile

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest

Rallyförare
1 075 Inlägg
6 maj 2005
Trådstartare
I rally däremot är det framhjulsdrift som gäller före bakhjulsdrift
(åker både bredare och snabbare med framhjulsdrift där)
Snabbare skrev:
Hade en Chippad Golf Gti (4e generationen) tidigare. 193 hk räckte för att ettan skulle spinna vid fullt gaspådrag. Usch för framhjulsdrift. Om riktiga bilar har bakhjulsdrift. Det är ju bara att titta på banracing i hela världen. Och i en av de FÅ serierna där det finns framhjulsdrivna bilar (STCC) har bmw och audi vunnit de senaste åren. Hur många framhjulsdrivna bilar finns det i F1?
Framhjulsdrivet fungerar bra sålänge man inte har så mycket kräm under huven eller vill köra hårt. Anyway, Quattro är det ultimata big_smile

7 Inlägg
18 juli 2005
med bakhjulsdrift kan man uppnå den optimala viktfördelningen på 50/50 som ger en perfekt balans på bilen = körglädje (och då menar jag inte att köra och sladda) en framhjulsdriven bil med lite hästar i spinner bort sig i starten då all tyngd flyttar sig bakåt över bakhjulen vid acceleration, då är det igen bakhjulsdriften som är överlägsen, sen kan man gasa på och svänga samtidigt med med bakhjulsdrift utan att det ska rycka och slita i ratten som det gör i dom flesta framhjulsdivna bilar. Så är det körglädje man vill ha så ska det driva bak eller på alla fyra, absolut inte fram det är min åsikt iaf.

121 Inlägg
18 juli 2005
Framhjulsdriven golf;)..eller aa..kanske inte:P..
men bakhjulsdrift är ju klart roligare..det eller 4wd, då helst quattro

draminbil.nu
1 382 Inlägg
18 juli 2005
Humlan skrev:
Det hänger väl också på vad det är för underlag och varför man kör. Är det vinterväglag och kör en bakhjulsdriven bil kan man ha rejält kul. Ska man på samma väglag köra ungarna är AWD en säkerhet. På sommaren kör jag bakhjulsdrift med sommarbilen och på vintern AWD med familjebussen.

det är väl ändå inte säkrare med awd än 2hjulsdrivet för att det är halt? inte bromsar du snabbare för det ? brukar ju vara det som är problemet..

förövrigt har jag en bil för att ha kul med och väljer därför bakhjulsdrift. mercedes power!

305 Inlägg
20 juli 2005
Tycker helt klart bakhjulsdrift är att rekomendera  till allt .
utom djupsnö i princip  då tuggar framhjulsdrivet sig fram lite bättre .
Klart om du stoppar cementsäckar i bagagen klarar sig bakhjulsdrivet bra också iof .

ej kört 4wd .

annars e bandvagn det bästa vinteralernativet wink

1 Inlägg
20 juli 2005
FWD kan vara roligt när man måste anstränga sig för att hålla sig på vägen eftersom det släpper hela tiden wink
men rwd har fördelen att det är mest grepp, bättre viktfördelning (jämför bara med framtunga FWD Audis med BMW*!), man kan gasa i kurvorna, och "råkar" man få sladd på bakänden kan man kontrollera den (om man är skicklig) hur mycket och länge bilen står på ställ.

jag anser att FWD är ett påhitt av bilfabrikanterna för att minska produktionskostnaderna.
man ska skilja på styrhjul och drivhjul!

sedan att 4wd är en bra kompromiss ska man inet glömma wink

fotnot: BMW 1-serie har en viktfördelning på 50/50, trots lilla motorn på 1,6 liter är den otroligt kul att köra!
Audi har motorn framför den tänkta framaxeln och det är verkiligen optimalt (OBS! ironi! ), om man är farmor och ska  köra till konsum.

291 Inlägg
20 juli 2005
För det första skulle jag alldrig köra rally med framhjulsdrivet, har flera kompisar som kör rally, tex, min kompis farsa har kört rally förut, o han hade bakhjuls drivet o 4-hjulsdrivet, han tittade alldrig på en framhjulsdriven ens.. Men Bakhjuls drivet och 4-hjulsdrivet gäller, framhjuldrivna bilar hinner man köra när man blir pensioner...

1 327 Inlägg
24 juli 2005
Försök att köra från tomten när det har kommit 3 dm nysnö och det är blankis under. Då se man hur kul det är med bakhjulsdrift..

Rallyförare
1 075 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
Rallysladd med framhjulsdrift: www.sr1.se/filmer/ss500.wmv <---- Jäkla sevärd film!

http://www.sr1.se/rally.gif
Senast redigerat av carnageman (24 juli 2005)

1 Inlägg
25 juli 2005
jojo om man är sladdsugen så stämmer det ju..

4 571 Inlägg
5 augusti 2005
ja det "ska" ju vara säkrare med framhjulsdrift påstår dom iaf, men det e bra mycket roligare med bakhjulsdrift på vintern. på sommarn tycker jag faktiskt att det kvittar.
jag är ju inte en som som tycker det är kul att bränna pengar på nya däck så börnisar blir det inte mycket av.  4wd däremot har jag aldrig testat

Driver
2 111 Inlägg
5 augusti 2005
körde 142a förut o den e ju själklart bakhjulsdriven hehe..ganska givet tongue. nu kör jag min primera som är framhjulsdriven. Visst, ibland känner man "tänk om jag hade haft bakhjulsdrift nu då hade jag bar tryckt på gasen o slängt runt bilfan" när man kommer inte på nån vändplan eller dyl. men de går faktiskt att f´å bakhjulsläpp med en framhjulsdriven också tongue hehe...inte på samma sätt.men de går wink. går faktiskt att ha ganska kul på grusväg med en framhjulsdriven också. btw,4wD e underbart big_smile haha tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 Inlägg
10 augusti 2005
bakdrivet. Med det tröttnar du aldrig ;D.

Sök