3445
Sök

Folkracebli med B23 och insprut lägger av ett par meter sen går igång

42 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Min folkracebil funkar utmärkt på tomgång och utmärkt i starten. När man varvat ur den ordentligt och släpper av lite i kurvan är det precis som den tvärdör man rullar ett par meter så kommer den igång igen och sen blir det likadant i nästa kurva.

För två veckor sen började det plötsligt fungera igen i två heat sen nu så kom problemet tillbaka igen. Har monterat pumpen (elektrisk original) framme i motorutrymmet. kan det ha nåt med det att göra??

har kollat med startgas och den drar ingen tjuvluft nånstans

8 253 Inlägg
13 juli 2009
Kör du utan förpump så kan det mycket väl va som så att pumpen inte orkar suga fram bensinen.

42 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Jag hade samma motor i en annan bil och samma pump också. Då funkade det utmärkt. Skillnaden var att jag hade pumpen i bagagen. Gör det sån skillnad tro??
Kan lägga till att det verkar som det blir ännu värre ju mindre bensin jag har i tanken

8 253 Inlägg
13 juli 2009
Det gör en jäkla skillnad vart pumpen sitter, den ska ju sitta så nära tanken som möjligt. Ska du ha pumopen där du har den nu så lär du ha en förpump. Att det blir värre med att nivån i tanken sjunker visar ju också att pumpen inte orkar suga fram bensinen.

4 001 Inlägg
13 juli 2009
Den suger inte i sig luft?
Sen har jag för mig att den pumpen inte klarar av att suga så långt men jag är inte säker på det, prova att sätt den vid tanken istället.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

42 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Stort tack för svaret. Har pillat med allt möjligt och inte fattat ett skit. hoppas verkligen att du har rätt.

42 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Luft kan jag inte tänka mig att den skulle få in nånstans i och med att det inte läcker nånstans.
En tidigare teori jag hade var att luftningen till tanken inte funkade så att bränslet sögs tillbaka när jag släppte gasen eller nåt men den teorin är avfärdad.

Sök