13 juli 2009
Trådstartare
Hej. Jag har lite funderingar på ett par saker. Jag har ett hyfsat (enligt mig) ljud idag, men saknar det där detalj och samspel mellan bas, mellan o diskant.
Det som sitter i bilen är en JVC hu med enkel lågnivå, tror modellen heter kdg-623. Med denna driver jag just nu ett mtx thunder 5,25 framsystem (coax) och även ett par 6x9 i hatthyllan, vet att det är på tok för lite kräm i hu för att driva detta men jag kommer till det.
I bakluckan har jar två st 10" basar som drivs av ett monosteg, har dragit 16mm2 ström och jord som då tydligen skulle räcka till steget, men som nu är för klent för att bygga ut med ett till steg.
Jag är inte sugen på att lägga ut så mkt pengar men skulle vilja få ett vettigare ljud (vet att billigt och bra inte går ihop, men kanske billigt och lite bättre)... Undrar om jag bara ska köpa ett 2-kanalssteg för att driva fram och 6x9, byta ut till 21mm2 ström och jord och splitta det med ett block, och även splitta lågnivån.
Undrar också om jag ska köpa ett kitsystem i fram istället för coax ( har läst att detta ska ge bättre ljud)
Men måste också tillägga att jag inte orkar dämpa bilen som en tok som alla seriösa verkar göra:P
Ge mig tips på vad jag ska göra för att få ett ljud som "spelar tillsammans med alla element" bättre än idag, och på det lättaste billigaste sättet!
Hoppas ni förstår på ett ungefär!
Mvh
Senast redigerat av fredriko666 (13 juli 2009)