3383
Sök

Köp tråd: BMW e30/e30 touring

70 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Tjenna jag är som sagt på jakt efter en bmw e30 eller e30 touring. Vad behöver man tänka på vid köp av dessa bilar? Är det något speciellt man bör tänka på i motor/drivlina som brukar paja? Vart är det vanligt med rost på dessa bilar? Brukar det glappa på något speciellt ställe så man ska titta extra noga?

Vet någon vad det sitter för generator på en BMW e30 320 (behöver veta för ska ha en rätt kraftig ljudanläggning).

(obs har sökt men finner inga bra svar på mina frågor, vill EJ bli hänvisad till något annat forum för svar, skulle vilja ha svar här)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 juli 2009
www.autopower.se, man får inte alltid som man vill här i världen. Där finns däremot en begagnatguide för E30 och ett flertal andra modeller förutom de allra senaste. Läs igenom denna guide så kommer du ha svar på dina frågor.

Angående generatorn vet jag inte riktigt vad du är ute efter, det sitter ingen klen skit i den bilen så mycket vet jag i alla fall. Hurvida denna sedan räcker till att driva en "rätt kraftig ljudanläggning" har jag ingen aning om.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 021 Inlägg
15 juli 2009
har fått för mig att dom rostar ganska ordentligt men vad vet jag, fräna bilar hur som helst

Sök