4014
Sök

Apexi AFC -Neo (HJÄLP)

Mr: Mike
231 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#1
Hej,

Kopplade in min AFC idag (RPM, LMM, TGH (gas), men stötte på ett problem gällande IG (ignition). Enligt manualen för Apexi så skall de två (+) kablarna kopplas till samma ström försörjning.

Eftersom jag vill ha AFC:n igång under hela tiden så var jag tvungen att koppla in den på tändningslåset som ger ström även under start-läge.
Jag mätte strömmen under hela tiden och provade även och vrida om motorn (STRÖM ALLTID).

Problemet är att AFC:n stänger av sig och startar upp igen så fort jag kör startmotorn, trotts att där é spänning hela tiden (dock går den ner till 9V ifrån 12V).

Förslag på lösning????

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Mr: Mike
231 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
#2
Ett tillägg!

Apexi NEO har två (+) kablar och två (-) kablar som ska kopplas in.

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Mr: Mike
231 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
#3
Ingen på hela denna hemsidan som har en Apexi AFC! Kom igen nu för tusan.....

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

9 Inlägg
25 juli 2009
#4
Senast redigerat av snuffen3000 (25 juli 2009)


Mr: Mike
231 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#5
snuffen3000 skrev:
http://apexi-usa.com/content/pdf6154.pdf
http://apexi-usa.com/CONTENT/PDF6176.PDF
http://apexi-usa.com/CONTENT/pdf6177.PDF

Här står hur du ska koppla in den

MVH Rasmus

Har redan checkat allt sånt! Den är rätt inkopplad.

Problemet är att jag vet ej vilka inställningar under "HOT WIRE" som fungerar bäst tillsammans med Z32 LMM och 780cc spridare.

Ingen som har några tips?

//Micke

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Supraman
2 300 Inlägg
25 juli 2009
#6
den stänger av sig för att spänningen sjunker under startögonblicket.
under 10 v ska man inte räkna med att dom håller sig igång.
Du får hitta en stabilare strömkälla.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

204 Inlägg
26 juli 2009
#7
skulle inte en kondensator av något slag kunna funka eller är det under för lång tid det är 9v?



Sök