Hej! Chippade bilen med ett autotech chip(Från privatperson)
Bilen går bättre än innan chippning. men laddar ändå inte mycket mer än orginal, runt 0.7 bara... Man känner turbon inte laddar fullt när man kommer upp i dem högre varvtalen(går mot 7000rpm utan problem) Jag borde ju kunna ladda minst 1.0 tycker man ju iallafall!
Har provat en annans chip men samma syptom uppstod.. ¨ Vågar man skruva på wg stången? Vad tror ni det är för fel?
Katalysator som är på väg att sättas igen, nån slang som läker, wg-fjäder som börjar bli slö, kassa tänddelar, det är bara att börja fundera på dem punkterna och leta.
Finns det nått sett att kolla om man kan ladda mer? Typ koppla ut magnetventilen eller något liknande? Eller ännu bättre, det finns ingen här i göteborgstrakten som har lust att hjälpa mig? Eller iallafall försöka? Vore helt toppen!
Finns det nått sett att kolla om man kan ladda mer? Typ koppla ut magnetventilen eller något liknande? Eller ännu bättre, det finns ingen här i göteborgstrakten som har lust att hjälpa mig? Eller iallafall försöka? Vore helt toppen!
David Ribeck
Vill inte rekommendera det, men du kan ju prova att pysa upp laddet om du har kollat allt annat.
Marlboroman, jag läser i fler å fler av dina inlägg att det är katten som börjar bli full... går det att åtgärda eller är det ny katt som gäller?
eller skruva bort å fylla med industriavfettning å låta verka ett tag? blåsa ur med tryckluft?
Det som händer är att cellerna inuti har börjat kollapsa, och det enda sättet som finns för att få nå flöde igen efter det är att ta ett spett och hugga sönder keramiken. Så om den blir ingensatt eller kollapsar så har man bara 2 val, rensa eller byt.