Efter att ha insett att det är omöjligt att uppbringa ett par hyggliga begagnade bakre bromssköldar till 240 så investerade jag i två svindyra men ack så nya plåtbitar. Surt och kul på samma gång... :?
Om man har en tokrisig gammal mercedesstol utan klädsel ståendes i garaget för att man är för lat för att plocka ut den, så är det en resurs som skall tas tillvara på. Måleriställ it is....
Fenomenet hos de flesta bakre bromssköldar till 240 i dagens läge är att de påminner om potatischips. Jag tycker det är rätt äckligt med chips så jag slipper av psykologiska orsaker gärna det problemet. Därför fick jag för mig att ta fram en burk klåpargalv och lackera dem med...kan knappast skada...eller?
Ett bakre fjäderfäste till 240 kom med på samma gång. Har ju tänkt prova åka med 240-bakfjädrar för lite mer styvhet och enkelhet att justera höjden, så det återstår väl att se hur det fungerar på riktigt.
Blaskade på lite svartfärg och body...inte med världens bästa resultat men å andra sidan så ska den väl inte se så många saltbilar...
Oh jippi, ett stort steg, jag har fått en bromssköld på plats efter 8 år! :clap:
En tendens jag sett är att många nöjer sig med falskt skräp i sina bilar. Inte jag. Åt mig duger bara äkta skräp. Beviset finns på bilden. Härnäst - montering.
Sitter numer ihop också. Är det någon 240-fantom som kan svara på om det ser rätt ut? Min spontana känsla var "jodå" men det är länge sedan man pillade med handbromsen på en dylik nu.
Hittade en snygg motorkylvätsketemperaturmätningsinstrumentationsanordning... Elektrisk dessutom vilket ju förenklar vid motorbytet... Dock tycker jag mig känna igen den...någon som kan spåra?