3482
Sök

Kolla upp om bilen är skattad.

Kyltekniker
166 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Tjenare, går det på något vis att kolla om bilen är skattad? Jag köpte den för ett tag sedan och han sa att han skulle skatta den. Han sa att han var skatteskyldig. Vi skrev kvitto att han skulle betala skatten med underskrift.

Vet att man kan kolla info på vv - uppgift om annat fordon, men går det se om skatten där?

Mvh

744 Inlägg
16 juli 2009
Ja, det går att kolla upp det där.

Makaronborrare
993 Inlägg
16 juli 2009
Ring talsvarstjänsten på 0771-141516 så får du uppgift om skatten är betald

Makaronborrare
993 Inlägg
16 juli 2009
0771-14 15 16
Det här är numret till vår kundtjänst för fordonsfrågor. Telefonen är röststyrd. Om du vill nå vår automatiska tjänst, kan du säga "ägaruppgifter". Du blir då kopplad till tjänsten. Där får du uppgift om:

•vem som äger ett fordon
•fordonet godkändes vid senaste besiktningen
•årsmodell och färg
•senaste ägare
•skatten är betald.
Du kan även få fordonsuppgifter skickade till din fax

1 339 Inlägg
16 juli 2009
Det går att se om den är skattad på vv ja..Men det beror lite på omständigheterna, va den skattad när du köpte den? Man kan nämligen se om den är skattad, min inte HUR LÄNGE till den är skattad

Tex så kan det stå

Fordonsstatus:  I trafik (1992-05-23)

Den har varit regelbundet skattad så länge alltså och den är i trafik dvs skatten är betald..Så mycket kan du se, men inte hur länge till som sagt.

Däremot om bilen inte va skattad när du köpte den så kan du givetvis se det ganska lätt om han har skattat den på VV, då ska det se ut så här typ wink

Fordonsstatus:  I trafik (2009-07-16)

Kyltekniker
166 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Fordonsstatus:  I trafik (2008-12-30)

Köpte den i mars kanske. Då skulle skatten precis gå ut sa han, han visade även mig skattepappret som han skulle betala. Men jag har inte fått hem något skattemärke vad jag vet, så tycker det är lite skumt.

Regnr: EAR051 & 940ltt

214 Inlägg
17 juli 2009
Som dom andra skriver. Ring nr som skrivits x antal ggr.

Då får du uppgift om skatteförhållande och övriga krediter.
Detta ska man alltid göra innan man köper en bil!

Tidigare ägare är alltid skyldig att betala om han/hon var ägare under skatteperiodens början. Det är dom som åker på ev straffavgift och ev betalningsanmärkningar men så länge inga pengar kommer in så får bilen inte brukas efter förfallodag.

Om han har betalat in pengarna så har kanske skattemärket kommit till hans adress.
Senast redigerat av Mr_dOhC (17 juli 2009)

* Voff voff *
10 634 Inlägg
17 juli 2009
Volvo740an skrev:
Det går att se om den är skattad på vv ja..Men det beror lite på omständigheterna, va den skattad när du köpte den? Man kan nämligen se om den är skattad, min inte HUR LÄNGE till den är skattad

Tex så kan det stå

Fordonsstatus:  I trafik (1992-05-23)

Den har varit regelbundet skattad så länge alltså och den är i trafik dvs skatten är betald..Så mycket kan du se, men inte hur länge till som sagt.

Däremot om bilen inte va skattad när du köpte den så kan du givetvis se det ganska lätt om han har skattat den på VV, då ska det se ut så här typ wink

Fordonsstatus:  I trafik (2009-07-16)

Att det står "I trafik" är INTE(!) samma sak som att bilen är skattad! "I trafik" visar bara(!) att bilen är påställd!

För att få veta om bilen är skattad och/eller har skatteskuld/debiterad skatt måste du antingen ringa talsvarstjänsten eller beställa ett fax!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

283 Inlägg
17 juli 2009
bemve skrev:
Regnr: EAR051 & 940ltt

Bilen är skattad i 9 månader till.
Förra ägaren borde ha skattemärket hos sig, men du kan få hem ett nytt märke hos transportstyrelsen

Sök