lofa skrev:
[quote=galeen[/quote]
var du med i lördags när det kördes? vid eng..... så backade dom bak till gångbanan, och vid hack..... så stod ingen framför starten utan folket stod bakom eller höger om en bit bakom diket.
Tro mig jag har skrikit mig hes flera gånger på att folk ska backa, till och med hotat med att inte starta, då fattar dom och backar bak en bit, men likförbannat så smyger folket fram igen.. och ska man hårddra det hela så är det Chaufförerna som borde gå ut o gapa bak folket då det är dom som sitter i skiten ifall de klipper folkmassan. är racen olagliga så är dom... man kan inte springa ut innan o sätta upp avspärrningar med mera...
Istället för att sitta klaga att folk står för nära osv, så vafan är du där gå fram till vägen och gapa åt dom att backa, hjälp till att få dom att backa om ni bryr er så jävla mycket om dom. Enligt mig så är det upp till dom som kör om dom vill ha folk en halvmeter ifrån vägsträcket. och dom verkar ju inte bry sig eftersom dom gasar iväg fullt ut?
Jo jag var där och det jag såg var inget positivt tyvärr, den dagen som en bil rammar folkmassorna så kan du räkna med att polisen kommer bli väldigt PÅ för att stoppa sådana aktiviteter, för att undvika det så är det enda man kan göra att inte släppa iväg bilar när folk står jämns med banan, svårare än så är det inte...
och har man inte pondus för att klara det så tycker iaf jag att man borde undvika sådana aktiviteter i samband med träffar utan göra upp utan publik via SMS lista.
Hoppas jag inte sårat eran manliga självkänsla nu..
Träffarna är ju kanon iaf, med lite driftinginslag osv, behövs verkligen de andra sålänge som det är sån oordning samt så få som kör?[/quote]
jo visst, men racen är inte direkt planerad. folk börjar röra på sig från sjävla träffen och då verkar det falla naturligt att det ska bli race, folk samlas upp på de "vanliga" ställena och vips så står det några bilar som vill köra och vem som helst kan egentligen gå fram och starta dom...
angående sms listan så smids det redan stora planer för aktiviteter utan stor publik, knappt någon publik alls. får se ifall den kommer igång iår bara eller om den drar igång nästa år. har en del planerande kvar bara, då blir det seriöst och hårddraget. med endast inbjudna bilar och inga 740 bönder och svensson bilar som ska stå och gasa ihjäl en stackars 110 hk motor.
Ha tålamod det kommer bli bättre, långt mycket bättre, kanske som det var förr?