tja..har en saab 9-3 som ja har bytt fjädrar på den(40mm sänk) men de smäller till när ja bromsar i låg fart och likadant när ja släpper bromsen eller vid högersvängning plus att den skakar rejält mellan 80-100 men blir mindre me högre fart och på samma fartgräns när farten sänks eller vid inbromsning..va kan de bero på?:S
vibrationerna kan bero på att det blir fel vinkel på drivaxlarna.. finns en liten distans för att höja motorn något att köpa på speedparts för detta.för strax öven en hundring. monteringsbeskrivning följer med. hade vibrationr i mon med vid dom hastigheterna på min med men monterade dessa och det funkade alldeles lysande:D
okay du! det kan inte vara någon bussning till på någon av länkarmarna? kan bli ett klonkande ljud då med:P kika om det är glapp någonstans o kolla även att allt är åtdraget vid framvagnen som nån skrivit innan:P
oki ska kolla vramvagnen o spänna till om de behövs annars får de bli hjälställning:s
Som sagt kolla över framvagnen så allt är åtdraget kolla även krängningshämmarstagen. Om jag inte missminner helt fel så kan man bara justera toe-in på 9-3og så jag vet inte om det är lönt med en hjulinställning
En framvagnsinställning kan aldrig rätta till dessa fel. har man vibrationer så är det oftast obalans i däcken, en dålig styr/spindelled, dåliga bromsskivor eller slitna drivknutar.
Om du har sänkt bilen är en inställning av toe-vinklar att rekommendera. Hur känns bilen i övrigt när du kör efter att ha sänkt den? Märker du av något knepigt däckslitage?