22 juli 2009
Trådstartare
Hissade upp bilen idag och synade slangarna noga så det inte tjuvsög luft någonstans, kollade även så pumpen inte låg och vibrerade emot chassit. Allt var ok! Men underifrån hörde jag om än tydligare hur pumpen förde ett osunt oväsen. Jag tankade upp 15 liter och slog i 1 deciliter 2 takts olja på detta, vilket fick den att bli lite tystare, men fortfarande inte "normalt tyst". Så, jag ringde Biltema och berättade om problemet... Trots den värdelösa telefonservicen (telefonkö i ca: 15 minuter) och den spydiga attityden från den inkompetenta kille som jag pratade med, skulle jag slutligen få slänga ner och byta pumpen, dock hade dom ingen ny inne förrän tidigast på tisdag... =/ Det tråkiga är att jag inte har någon annan pump så får väl helt enkelt skruva ner den på tisdag, låta bilen stå isärskruvad ute på gården och åka ner och byta... Kollade lite vad Helmia (Volvo) skulle ha för en pump och gissa om jag höll på att trilla av stolen när snubben i reservdelsbutiken sa: 2400:- !! (Man får alltså 5 st Biltemapumpar till priset av 1 original, vilket måste betyda någon slags kvalitetskillnad). Då mitt första köp på Biltema blev en besvikelse (likaså bemötandet vid reklamation), lär jag vara lite svårövertygad om att deras prylar skulle vara lika bra som tex: Mekonomen och Autoexperten, men jag tackar ändå och bockar för hjälpen till er som försökte!
Senast redigerat av Ullebubbe (22 juli 2009)