22 juli 2009
Trådstartare
Under det senaste året har jag gjort varit en stor kund hos Realcar och köpt delar för en summa av ca 20.000 detta enbart under de första 2 månaderna, där i denna våg beställdes bussningar för 10900:- till min Time Attack bil.
Då i januari månad, då bussningarna beställdes fick jag uppgifter om att leveranstiden skulle ligga på max 3 veckor, veckor gick och bussningarna syntes ej till. Dessa ankom inte förens maj månad ( vilket i min uppfattning tycker jag är sjukt dåligt!)
För några veckor sedan då bussningarna skulle pressas i så kom vi fram till att där fattades en hel del bussningar för ett värde av 3 till 4000 kronor,
Även fel bussningar låg i förpackningarna.
Tog kontakt med Realcar (nämner inga namn) där de inte var speciellt sammarbetsvilliga, fick i sin tur påstående från Realcar att JAG tappat bort de eller i sin tur till min chock att jag sålt de till någon annan.
I min uppfattning anser jag detta som ett förslag till att jag är någon typ av kriminell person som säljer vidare och sen i sin tur vill ha bussningarna gratis igen därav försöka blåsa Realcar. ( detta samtalet var över telefon och ej i butik)
Har fått information från nära vänner (här igen inga namn) att de haft dåliga erfarenheter av att ha tex frågat efter en prisuppgift och leveransdatum och då detta ej har passat min vän så har de tackat nej till Realcar och sedan letat vidare, men i sin tur veckor, månader senare fått ett samtal från företaget
där de berättat att varorna är beställda och att faktura har skickats.
Även bemötandet på telefon har varit allt annat än acceptabelt, då grymma påståenden och kass attityd varit stora faktorer till att mina såkallade kontakter ej har ngt intresse av att göra affärer med Realcar
Jag anser själv att Realcar utnyttjar sin position som ett av de ledande styling och tuning företagen i scandinavien and takes a piss on the little guys menande att de hyser ingen respekt för någon eller något
utan som tidigare nämnt utnyttjar sin position för deras eget välbefinnande.
Tycker faktiskt att de kan skippa störst bäst o vackrast attityden!
Jag uppmuntrar folk och ber er som haft problem med Realcar att höra av er och lägga upp på tråden om era erfarenheter om hur var när och vad som hänt!
Tycker att det är viktgt att folk delar med sig om era erfarenheter och vad som har hänt!
Mvh
Carl