3410
Sök

Hur gör man med luftmassmätaren om man ska in med ett annat luftfilter i en 850

157 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Hej, undrar hur jag gör om jag vill stoppa in ett annat filter än original i min volvo. Ska man ta bort hela burken eller kan man låta halva vara kvar och ha det öppet ovanför filtret om ni förstår? Och hur gör jag med luftmätaren då kontakten sitter lite dåligt, eller långt fram så att säga?

Mvh

424 Inlägg
22 juli 2009
fredriko666 skrev:
Hej, undrar hur jag gör om jag vill stoppa in ett annat filter än original i min volvo. Ska man ta bort hela burken eller kan man låta halva vara kvar och ha det öppet ovanför filtret om ni förstår? Och hur gör jag med luftmätaren då kontakten sitter lite dåligt, eller långt fram så att säga?

Mvh

Testa sökfunktionen du kommer att få napp där !!!!

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Avstängd
285 Inlägg
22 juli 2009
finns massa trådar om det här, men lmm är ju bara och flytta på till plaströret innan filtret om du vill göra det enkelt tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 juli 2009
Är det en Turbo eller GLT/GLE?

På GLE/GLT sitter LMM-mätaren i luftburken, lite jobbigt.

På Turbon är det lättare, då LMM-mätaren sitter i ett eget hus, fritt från luftburken.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

157 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Är en GLT jag har, det är det jag menar att det är lite jobbigt, eller jag vet inte hur jag ska göra fast det klanske inte är jätte svårt:P

8 252 Inlägg
22 juli 2009
Är det en tidig glt där lmm'en sitter fast i locket på luftburken så finns det 2 alternativ. Antingen såger man helt enkelt sönder locket eller så skaffar man ett lmm-hus från en nyare som har ett löst hus (precis som turbo)

Sök