camaro67 skrev:
Grejen var ju den att vi skulle ju åka ifrån nya ferraris när de svänger och då kan man lika gärna gå på en mindre och lättare bil på en gång eftersom att det kommer att landa på samma pengar i slutändan. Du kommer att få bygga ett helt nytt chassie till båda bilarna om du ska ha en chans. Och eftersom att novan är mindre och lättare redan från start så anser jag att det är ett bättre utgångs objekt. För det räcker som sagt inte med krängar och coilovers...
Det kommer att gå på dubbelt så mycket att bara staga upp karossen på Novan med cross-sections och gud vet vad. Tro mig, vi har byggt en Nova som tar en rondell i 110km/h, och det krävs MYCKET pengar, och MYCKET tid.
Du får ju klart tro vad du vill, men enligt min erfarenhet, och min far som har hängt runt race bilar som går både rakt fram och på Ringen, så är det överlägset bättre med en Chevelle, eller en annan A body från 1965. Som Buick Skylark eller Sportwagon från 1964 - 1965 t.ex.
----------
Sen angående effekt på motorerna som ni andra håller på med, så slår ingenting ZL1 427'an, eller 427 SOHC motorn från Ford. ZL1'an var försäkrad vid 450 häst, nyligen så blev en bromsad på 671 hästar, och den hade endast blivit renoverad. [Köpt från en Yenko dealer, var i antingen Classic eller en gammal Bilsport för något år sedan. En vinröd Camaro med en kvinna som ägare.]
Finns även ett exemplar på en 427 SOHC motor som hamnade på 704 eller 706 hästar, om man går igenom gamla Hot Rod magazines. Båda dom var orörda.