2493
Sök

Bilstereo med USB = iPod??

20 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
#21
Pro_fxr skrev:
evilaudio skrev:
de flesta som har USB fixar ju ipod.. när man tankar musik från datorn till ipoden så kör man ju me usb.
SÅÅÅ länge man inte använder iTunes;) då måste man har Ipod kabel och stereon måste vara kompatabel för att kunna läsa av ljud från den... annars måste man lägga in dem och använda den som "hårddisk"smile
Sant, itunes sabbar det mesta tongue


20 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
#22
Pro_fxr skrev:
evilaudio skrev:
de flesta som har USB fixar ju ipod.. när man tankar musik från datorn till ipoden så kör man ju me usb.
SÅÅÅ länge man inte använder iTunes;) då måste man har Ipod kabel och stereon måste vara kompatabel för att kunna läsa av ljud från den... annars måste man lägga in dem och använda den som "hårddisk"smile
Sant, iTunes sabbar det mesta tongue


12 Inlägg
28 juli 2009
#23
har själv en sony stereo med usb uttag. funkar alldelles utmärkt att koppla in ipod via usb, jag har lagt in låtarna via itunes. det e bara att plugga in med den sladdan du har i datan med usb o börja lyssna. så borde funka på din oxå tycker jag


55 Inlägg
28 juli 2009
#24
Pro_fxr skrev:
evilaudio skrev:
de flesta som har USB fixar ju ipod.. när man tankar musik från datorn till ipoden så kör man ju me usb.
SÅÅÅ länge man inte använder iTunes;) då måste man har Ipod kabel och stereon måste vara kompatabel för att kunna läsa av ljud från den... annars måste man lägga in dem och använda den som "hårddisk"smile
använder iTunes och de funkar prima med den vanliga usb kabeln.

jobbar påre
751 Inlägg
28 juli 2009
#25
jaaa sedär:) bara görat då:) har iaf erfarenhet att vissa spelare inte stödjer de.smile men dessa nya spelar klarar visst av de:)


study
772 Inlägg
12 augusti 2009
#26
m usb men enheten måste ha stöd för att hantera det.
dvs programvara för att kunna läsa av itunes filsystem.

48 Inlägg
12 augusti 2009
#27
Trodde alla dagens bilstereos som hade usb ingång också var utrustade med aux ingång?

Är så på min iaf, min stödjer också låtbyte på stereon om man har en ipod inkopplad.

Smålänning
7 882 Inlägg
12 augusti 2009
#28
HAr int eprovat med Ipod, men min Clarion har tagit alla spelare jag har provat hittils iaf...

Men den har Ipodstöd... Så jg antar att det går att koppla via USB

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

193 Inlägg
20 november 2009
#29
linuslinje skrev:
FG_Royale skrev:
Ska sätta i en bilstereo i min Audi, men är väldigt ny på just ljud o övrigt roll

Om en bilstereo har direkt USB-ingång, funkar det att sätta i Ipoden och spela musik, eller behöver man köpa till annan sladd?
Nej det fungerar inte på Ipod.

Däremot om du har en annan mp3-spelare där musiken ligger som vanliga mp3filer så fungerar det.

Alternativt en ipod-kabel till din stereo (om den har stöd för detta)
varför ska apple krångla till det så och konvertera alla filer till sitt eget format? Varför kan inte alla enas om ett och samma?

193 Inlägg
20 november 2009
#30
Pro_fxr skrev:
Jaru...de ska funka med Mp3 spelare då dom funkar som minne oxå..och de är ju de som är hela grejen med USB ingång att man ska kunna koppla in en extern källa för att kunna spela upp musik från denna
Jag har en lika dan stereo och försöker koppla in en 1Tb hårddisk, men det krånglar och står (no audio) fastän att jag har ca 250 000 låtar på den.

12 Inlägg
20 november 2009
#31
LittleBear skrev:
Pro_fxr skrev:
Jaru...de ska funka med Mp3 spelare då dom funkar som minne oxå..och de är ju de som är hela grejen med USB ingång att man ska kunna koppla in en extern källa för att kunna spela upp musik från denna
Jag har en lika dan stereo och försöker koppla in en 1Tb hårddisk, men det krånglar och står (no audio) fastän att jag har ca 250 000 låtar på den.
Kan va så att disken är för stor för att stereon ska klara läsa den.. kolla o mdet står nåt i brux,

193 Inlägg
20 november 2009
#32
NickeBe skrev:
LittleBear skrev:
Pro_fxr skrev:
Jaru...de ska funka med Mp3 spelare då dom funkar som minne oxå..och de är ju de som är hela grejen med USB ingång att man ska kunna koppla in en extern källa för att kunna spela upp musik från denna
Jag har en lika dan stereo och försöker koppla in en 1Tb hårddisk, men det krånglar och står (no audio) fastän att jag har ca 250 000 låtar på den.
Kan va så att disken är för stor för att stereon ska klara läsa den.. kolla o mdet står nåt i brux,
Det är ingen påfrestning för stereon så direkt i och med att hårddisken har separat strömförsörjning, Jag har kört 32gb usb minne med NTFS format och det har funkat, och hårddisken har samma format så ser ingen logik i det hela om den inte klarar av att läsa den för att hårddisken är så "stor".

2 914 Inlägg
20 november 2009
#33
LittleBear skrev:
NickeBe skrev:
LittleBear skrev:

Jag har en lika dan stereo och försöker koppla in en 1Tb hårddisk, men det krånglar och står (no audio) fastän att jag har ca 250 000 låtar på den.
Kan va så att disken är för stor för att stereon ska klara läsa den.. kolla o mdet står nåt i brux,
Det är ingen påfrestning för stereon så direkt i och med att hårddisken har separat strömförsörjning, Jag har kört 32gb usb minne med NTFS format och det har funkat, och hårddisken har samma format så ser ingen logik i det hela om den inte klarar av att läsa den för att hårddisken är så "stor".
på min gamla stereo stod det att max 250 gb klarar den av. så det finns ett "tak" på hur stora hårddiskar man kan ha...
och en bilstereo funkar bäst med FAT32 av någon anledning tongue vissa klarar NTFS också


Sök