zazkar52 skrev:
Satt o softade lite framför Tv:n igår....polarn ringde o sa att de skulle vara street-race i falkenberg!!
Hoppade in i volvon o körde mina 5 mil till falkenberg....drog en repa mot en chippad BMW...som jag piskade...;O)
Efter ett tag så kommer snuten....Hoppar ut en snutbrud o kläcker lite halvkaxigt ur sig....:"Så pojkar nu va det slut på det roliga"
Varefter hon börjar gå runt o titta på bilarna som stod där,vill poängtera att alla bilarna stod parkerade när de kom....ingen körde,men det fanns ju tydliga spår av att folk hade kört där!!
Hon gick runt o kollade o kom fram till min bil....hon anmärkte direkt på min lilla reg-skylt!!Saken va den att jag fick snuten efter mig me blåljus för ca 3 veckor sen i halmstad...då fick jag böter för skylten och han påtalade att om jag blir stoppad en gång till med denna skylten så blir följden nya böter + en ombesiktning på bilen!!!
Har inte blivit stoppad på ett helt år med den skylten innan,så jag tänkte att ja klarar mig!!så blir man tagen 2 gånger på veckor...hmmm
Men hon kollade aldrig i registret igår,utan hon sa att jag får papper hem om att de har tagit mig för detta....vad jag inte tänkte på just då,var att bilen stod ju stilla!!!
Kan jag inte hävda att jag hade den lilla skylten på medans jag stod stilla!!Som typ "utställningskylt" för såvitt jag vet finns det inget i lagen som säger att bilen måste ha reg-skylt när den står parkerad....har jag alldeles fel??
Jag har ju inte skrivit på nåt om att jag har godkänt böter som förra gången....
Skulle vara tacksam om nån kan svara på frågan....Kan jag klara mig från böter + ombesiktning om jag hävdar stenhårt att jag bara satte skylten där när ja stod still???
Tack o hej!!