3338
Sök

Laddtryck å byte av turbo

33 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#1
det är så att jag bytt turbo på min bil.. fast till samma orginal.. å när jag va ut å testade den så ladda den mellan 0.7 å 0.9... laddtrycket är ojämnt hela tiden.. vad kan felet vara?
Senast redigerat av Overbost (25 juli 2009)


Svetsare
3 150 Inlägg
25 juli 2009
#2
Inte glömt nån slang elle nåt?  Till MVn kanske?

Bytte du till en splitter ny snigel?  Annars om det va en beggad kanske WG-klockan är kärvad?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

33 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#3
jag har kollat runt å alla slangar å sånt sitter på sin plats.. men det e ju en bytesturbo som är renoverad på Gikturboteknik.. men det kan ju va Wg klockan men den verkade va bra när jag ryckte lite i den.. men när jag ladda på så steg den till 0.5 sen efter en stund så stack den upp till 1.1

känns inte det väldigt weird?


Svetsare
3 150 Inlägg
25 juli 2009
#4
Svajar det så förbannat?  yikes  Brukar ju ofta vara tecken på läckage i någon slang.  Du kopplade slangarna till magnetventilen rätt?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Besserwisser
263 Inlägg
26 juli 2009
#5
Som sagts tidigare, kontrollera magnetventilen igen. Annars skulle det kunna vara för långa och för mjuka slangar eller kärvande tryckklocka.


Forummoderator
10 576 Inlägg
26 juli 2009
#6
Overbost skrev:
känns inte det väldigt weird?

Har du sök på GIK och läst på lite om dem?  Inte för att vara sådan, men du bör dubbelkolla så du verkligen fått rätt aggregat (plocka isär och mät på turbin samt kompressor)  Här för leden frågade en kille hurvida en viss turbo var en 12T eller 14T. Han gav dem ett artikelnummer som i deras egen lista som finns på deras hemsida säger 12T, ändå svarar dem 14T till honom...  så det finns all anledning att dubbelkolla.

Om bilen(som du glömt säga vad det är förnågon) begär 0.8 i ladd men bara får 0.6(fel turbo kanske ger fel ladd vid samma förutsättningar) så tänker den "fan med jag får ösa på lite till" och kranar på, men nu blir det 1.0bar och den drar av igen och vips börjar det fladdra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

7 274 Inlägg
26 juli 2009
#7
Vet inte hur det funkar på volvo men ska man inte ställa in ett grundladdtryck sen sköter magnetventilen resten?
Tänker ifall GLT'n står helt fel just nu så kanske det kan påverka.


4 822 Inlägg
26 juli 2009
#8
Brains skrev:
Vet inte hur det funkar på volvo men ska man inte ställa in ett grundladdtryck sen sköter magnetventilen resten?
Tänker ifall GLT'n står helt fel just nu så kanske det kan påverka.

jo det är precis så det är tänkt att det ska fungera.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

251 Inlägg
27 juli 2009
#9
Overbost skrev:
det är så att jag bytt turbo på min bil.. fast till samma orginal.. å när jag va ut å testade den så ladda den mellan 0.7 å 0.9... laddtrycket är ojämnt hela tiden.. vad kan felet vara?

Är det på S40 T4 som det svajar! såfall säger jag din dump kanske läcker!

1 Inlägg
27 juli 2009
#10
er det noen som har en grenrør med t-3 flens til volvo v70 turbo 2liter 2000model.passer 2.5 litern på min bil uten å skifte noe

33 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#11
Jo det e på s40:n men jag har bytt dump till hks å innan jag byte turbon så gick den felfritt, men jag kände att den inte fick ut all effekt.. men efter som den känns som den inte ger allt nu.. har kollat alla slangar å sånt..

plus att den inte är lika pigg som innan.. laddtrycket kommer inte direkt den går långsamt upp kan det ha med en igentäppt vevhus ventilation?


1 353 Inlägg
3 augusti 2009
#12
om den inte bygger upp ladd snabbt så kan de bero på att din dump inte är tät..


33 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
#13
Christian S skrev:
Brains skrev:
Vet inte hur det funkar på volvo men ska man inte ställa in ett grundladdtryck sen sköter magnetventilen resten?
Tänker ifall GLT'n står helt fel just nu så kanske det kan påverka.

jo det är precis så det är tänkt att det ska fungera.

går det ställa grundladdtryck på en steg 3 trimmad bil då?:S inte så bra på sånt



Sök