3642
Sök

Tona fönsterna på lägenheten!?

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Kan man få någon glasmästare att göra det?
Kan man köpa någon speciell toningsfilm för det för att göra det själv?
Eller ska man testa med att köpa bil toning och lägga på?

Jag bor i en lägenhet på markplan. När som helst på dygnet kan det stå någon och titta in för att se om jag är hemma. Något som är riktigt obekvämt. Man kan ligga i sängen eller göra vad fan som helst, oså står det ett gäng där bara och glor in.

Tycker man borde få tona även fast det är en hyres lägenhet.. Filmen är ju något man tar bort sen när man ska flytta.

Någon som har något tips på ovanstående??

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

blacken
26 juli 2009
Mr_M_ skrev:

Jag bor i en lägenhet på markplan. När som helst på dygnet kan det stå någon och titta in för att se om jag är hemma. Något som är riktigt obekvämt. Man kan ligga i sängen eller göra vad fan som helst, oså står det ett gäng där bara och glor in.

Tycker man borde få tona även fast det är en hyres lägenhet.. Filmen är ju något man tar bort sen när man ska flytta.

Mvh

Persienner funkar bra.  Surra med din hyresvärd ifall du inte får sätta upp ett litet staket eller dylikt utanför fönstret så att det förhindrar folk och fä att glutta in.  Annars så funkar ett par strategiskt placerade trampminor bra även dom..
Senast redigerat av blacken (26 juli 2009)

1 722 Inlägg
26 juli 2009
Då är det ett tips att bo på andra eller högre upp ;D

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

3 519 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Mr_M_ skrev:

Mvh

Persienner funkar bra.  Surra med din hyresvärd ifall du inte får sätta upp ett litet staket eller dylikt utanför fönstret så att det förhindrar folk och fä att glutta in.  Annars så funkar ett par strategiskt placerade trampminor bra även dom..

Ogillar persienner.. Är ju inte ens snyggt!
Litet staket finns redan.. Men det stoppar ingen att kliva över..

3 519 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
Då är det ett tips att bo på andra eller högre upp ;D

Har inte riktigt råd att flytta till en annan lägenhet just nu.. Har bott här i över 2år nu. Och kommer nog att bo kvar här minst ett år till

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 juli 2009
köp biltoning... jag hade köpt sån så att det blir som en spegel när man ska titta in, fast du ser dem!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 juli 2009
har tonat ena fönstret  i sovrummt där solen alltid skiner in och väcker man tongue

801 Inlägg
27 juli 2009
Jag tycker du ska inhandla några schyssta björnsaxar! då kommer folk sluta upp med att knata fram till ditt fönster smile

3 519 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
köp biltoning... jag hade köpt sån så att det blir som en spegel när man ska titta in, fast du ser dem!

Spegeltoning menar du.. Inte så snyggt. Och jag har en väg nedanför en liten kulle. Och lägenheter mitt emot mig. Och solen ligger på. Tror det skulle reta endel wink
Men mina fönster är säkert 1,10 breda och 1,40 höga. Rätt stor yta.. Undrar om det blir bra med bil toning då. Blir ju knas om man skulle få en luft bubbla typ i mitten av toningen/fönstret. Då blir ju säkert allt skit.
Och om man skarvar blir det ju inte så snyggt hmm

Men ska fan försöka ge mig in på det ändå

3 519 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Roundcube skrev:
Jag tycker du ska inhandla några schyssta björnsaxar! då kommer folk sluta upp med att knata fram till ditt fönster smile

Klockrent smile

10 Inlägg
27 juli 2009
gå till en glasmästare finns mängder me olika filmer jag har själv jobbat som glasmästare finns mycke å välja på

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
27 juli 2009
Sätt en försvarsladdning 21 utanför fönstret, så slipper du det gänget som  tittar när du drar en tarzan

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

blacken
27 juli 2009
Mr_M_ skrev:
blacken skrev:
Mr_M_ skrev:

Mvh

Ogillar persienner.. Är ju inte ens snyggt!
Litet staket finns redan.. Men det stoppar ingen att kliva över..

Gör staketet "lite" högre då...

1 570 Inlägg
27 juli 2009
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Mines_warning_sign.jpg/180px-Mines_warning_sign.jpg
Senast redigerat av henrikh (27 juli 2009)

265 Inlägg
27 juli 2009
Roundcube skrev:

Haha då lär dom nog sluta ja

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...

3 519 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
volvo164 skrev:
gå till en glasmästare finns mängder me olika filmer jag har själv jobbat som glasmästare finns mycke å välja på

Okey smile
Ska höra med en på stan så får vi se smile

Mvh

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 juli 2009
Skoj det blir på vintern sen när det för det mesta är mörkt ute.. kommer inte du se ut heller.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 519 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Tokken skrev:
Skoj det blir på vintern sen när det för det mesta är mörkt ute.. kommer inte du se ut heller.

Vad finns det att se ute?
Kollar aldrig ut ändå.

Mvh

471 Inlägg
28 juli 2009
Jag har satt biltemas återanvändbara film på mitt köksfönster,blev trött på alla som gick förbi och glodde in.Bor på andra våningen med en loftgång utanför,och bor dessutom i ena ändan av huset.
Så de som bor längre in går oftast förbi mitt köksfönster,har jag släckt i köket kan jag stå precis vid rutan,utan att de som står utanför ser mig big_smile.

VW Ägare
1 011 Inlägg
28 juli 2009
Tänk bara på att nackdelen med att tona lägenhetsrutor är att när det är mörkt ute och du har ljuset tänkt inne i lägenheten ser du inget ut men alla ser dig klart och tydligt.

Bara så du inte ställer dig i sovrummet och klär av dig eller din tjej i tron om att ingen ser dig. smile

Henrik Eberlund

Sök