UPDATEVi var hos en bekant till pappa som har en massa oplar för att plocka delar och vad ser vi mitt ute i skogen? Jo en exakt likadan som min! Rekord 1700L, samma färg till och med! Nu har vi en skärm! I rätt färg!
Det var lättare sagt än gjort att ta lös den, det var några skruvar som man var tvungen att ta lös från insidan från under instrumentbrädan, jag fick ligga där upp och ner bland alla spindelnät en timme men det var det värt!
Vi har plockat en massa andra delar också; ratt, dörrhandtag, nya kylarslangar som låg inuti den, lykta, blinkers och säkert något mer jag glömt.
Med motorn har det blivit lite arbete, motorn kokade så vi har tagit lös termostaten och kokat den i en panna med vatten och den öppnade sig inte så den ska vi byta. Mekonomen har beställt hem en ny. Vi har rengjort förgasaren och bränslepumpen, var som en brun gröt i den. Och så har vi tömt tanken, den är nog full av rost. Tankmätaren funkar för övrigt inte så den ska jag ta lös från tanken och då kommer man åt att rengöra den från rost också.
Inte lika fint skick som min
Så bra det kommer att bli! Lite jobb med den dock. Och så måste den hemska backspegeln bort!
Nu har jag gott om arbete närmaste tiden!
Förresten, skrev upp på körkortsteorin idag; 52 för att vara godkänd och jag fick 60 av 65
Uppkörning i morgon! Då blir det att börja köra med '76a Kadetten tills den här går som den ska