3777
Sök

Oseriösa medlemmar!

2 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
Jag och min bror har tröttnat på att vissa medlemar klagar på att man har för högt betyg på bilen. När en viss person skriver att man fuskat mm.  Det är inte så kul att få skit, när man lägger 100-tals timmar på bilen varje vinter och bygger om o putsar. Personen i fråga saknar Körkort ( står att det är en framtidsplan att ta det ) och äger en vanlig svenssonbil. Bilen är en Volvo S40 2,0 T och är helt jävla original, hur kul är det att läsa om en sådan bil??? Han hade visst något neonlyse under bilen som var köpt på Micro. Det kallar jag en riktig dräpare till bil! Han fixade också så att 10 pers gick in och röstade 1:or för att sänka betyget på några få timmar, när min brors bil tog sig in på topplistan.

Så vi ska inte ha våra bilar kvar på garagets sida längre. Så alla som vill kan ju fortsätta att läsa om alla grymt fina bilar med styling från Biltema och Micro och sätta 5:or på dessa jättebyggen till bilar. Nu säger jag inte att alla bilar och medlemmar är sådana!!, det finns jättemånga fina bilar med mycket jobb o tid som dom har lagt på sina pärlor.

Vi vet att våra bilar är värda mer, än att ligga upplagda på garagets sida o få skit från någon FINNIG O FJUNIG, KÖRKORTSLÖS BILTEMA IDIOT!!!

TACK FÖR OSS.

638 Inlägg
24 april 2006
Lite småbarnsfasoner att orka ta åt sig av sådan kritik?
Skulle någon lägga en sådan kommentar till mig om jag lagt ut lika mycket jobb eller att jag tycker han har fel så skiter jag i vad han tycker, det är bara avundsjuka.

Att ta bort bilarna här ifrån är ju lite patetiskt tycker jag men det är ju upp till var och en vad man vill ta åt sig och inte.

Lycka till med bilarna iaf synd att folk ska förstöra.

Kommer väl nånting här snart!

1 231 Inlägg
24 april 2006
Håller med norrlänningen. De flesta bilar får x antal ettor hur de än ser ut. Inget att grina över.

"Ta en öl och bli som folk" som de skulle sagt i norr smile

Mitt projekt: Evo III

945 Inlägg
24 april 2006
Jag tänker inte på något sätt försvara personer som sätter 1:or för att sänka folk men se min bil. Den är så gott som original och den är jag väldigt nöjd med. Jag har röstat 1:or jag med, det har väl många med mig eller?
Betygsystemet har väl blivit förbättrat så vitt jag vet.
Kolla på Deamon, hans kärror har ju oändligt med 1:or pga den svenska avundsjukan. Tycket inte att man ska lägga för mycket värderingar i betyget utan va stolt över det du gjort. Det är trotsallt du som ska köra och älska den. Man bygger inte bilar för andra än sig själv.

199 Inlägg
24 april 2006
Kan säga att jag har förståelse för trådskaparen, funderar med på att här är många som egentligen inte borde vara här i och med att enligt reglerna ska man vara 18...

Sen bryr jag mig inte heller om att man får lågt betyg, jag vet vad jag tycker om min bil och det räcker! Speciellt eftersom sist idag kom det fram en kille och ville köpa den.

694 Inlägg
24 april 2006
Sir_x skrev:
Jag tänker inte på något sätt försvara personer som sätter 1:or för att sänka folk men se min bil. Den är så gott som original och den är jag väldigt nöjd med. Jag har röstat 1:or jag med, det har väl många med mig eller?
Betygsystemet har väl blivit förbättrat så vitt jag vet.
Kolla på Deamon, hans kärror har ju oändligt med 1:or pga den svenska avundsjukan. Tycket inte att man ska lägga för mycket värderingar i betyget utan va stolt över det du gjort. Det är trotsallt du som ska köra och älska den. Man bygger inte bilar för andra än sig själv.

Håller med dig helt:) varför änns ha betygskala den svenska avundsjukan är enorm:) fattar inte det.. var glada åt varandra istället och var glad att du änns har en bil inte fan är det många som har råd med det i dagen samhälle!!

2 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Jo, vi är jättenöjda med våra Passater, och vi skiter i betyget också. Men betyget ska vara en rättvis bild av bilen, inte ett sätt att förstöra för andra. Jag har också röstat ettor, men då på bilar som är krockade och sådana som inte hör hemma här. Jag har inget emot bilar som är original, men en kille som säkert har tummen mitt i handen och lämnar in sin bil för att sätta på sommardäcken ska inte förstöra för dom som är duktiga och har bilar som är lite ompysslade.

Så tycker vi att det är för mycket bilar som inte hör hemma här. Jag menar då att den ska vara intressant på något vis, tex.. välvårdad, ovanlig, ombyggd eller i fint originalskick. Men det är så många bilar som är "nära skroten upplevelser!"

Jo vi kanske ska ha våra Passater kvar i alla fall, men då vill vi inte ha några röster på dom!! det är ju rätt kul o få bra komentarer av folk som vet något om bilar, och vilket jobb det ligger bakom!

Fartdåre
286 Inlägg
25 april 2006
Man borde kanske lägga in en funktion där man kan välja om man vill att folk ska rösta på ens bil eller inte.. Och kanske även utveckla den så att man kan tillåta billösa rösta eller ifall man bara vill att folk med bilar ska rösta?.. Då kanske det skulle funka bättre?

8 156 Inlägg
25 april 2006
Den svenska avundsjukan är nog lite för stor tror jag.
Man kan tro att vi är kommunister hela bunten och vill avskaffa äganderätten?
(För om vi delar på allt så finns det ju inget materiellt att vara avundsjuk på, eftersom man själv är delägare i allt, right?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
25 april 2006
SaNelito skrev:
Man borde kanske lägga in en funktion där man kan välja om man vill att folk ska rösta på ens bil eller inte.. Och kanske även utveckla den så att man kan tillåta billösa rösta eller ifall man bara vill att folk med bilar ska rösta?.. Då kanske det skulle funka bättre?

Jag föreslog det första för ett tag sedan. Tycker att det är en riktigt bra idé.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
25 april 2006
Jag vill ha en funktion så folk bara kan ge femmor på min bil wink daaah

äh orka bry sig.. Man ska inte ta åt sig så mycket Wolfsburg! Men visst förstår jag vad du menar, har väl runt 17 ettor på min, tyckte det var synd i början men nu är det skit samma. Hur som helst är det ingen vits med att överreagera på nån fjortis

81 Inlägg
3 maj 2006
Man får nog ta det här med betyg med en nypa salt.. Jag tål ettor, men tycker det är högst märkligt att ettorna verkar sammanfalla med att min bil (Rekord Coupén) råkar hamna på topplistan?! Känns ju mer som att någon inte tycker bilen har på listan att göra eller vill få upp någon annan dit, än att bilen i sig är ful/dålig, eftersom de låga betygen lyser med sin frånvaro direkt den är petad nedanför plats 250. Personligen röstar jag typ aldrig, utan ger hellre en trevlig kommentar om jag ser en fin bil, men även om så vore fallet så skulle jag aldrig rösta ner någon välrenoverad/stajlad bil oavsett om jag tycker bilmodellen är ful. Ettor är till för totalt smaklösa/fusk byggen tycker ju jag då..

OPEL - Ett sätt att ha det bra!

Nknn
3 maj 2006
SaNelito skrev:

Det var en bra idé. Just nu kan ju inte medlemmar utan bilar rösta längre. Och inte mig emot, för jag lägger hellre en schysst kommentar!

Utanlem
895 Inlägg
3 maj 2006
bäst e de o låta bli forumet.. för alltid är det någon som inte gillar det man säger o då får man en etta direkt wink... 29% har röstat 1or på min bil.. så ja antar att antingen e den JÄTTEFUL.. eller så e ja för kaxig på forumet....

men seriöst.. vem bryr sig.. det viktiga är att man själv är nöjd med sin bil.. inte den finninga biltema fjortisen lr va du kallar honom... sen tycker ja inte du e mkt bättre själv som klagar på hans bil smile

225 Inlägg
3 maj 2006
man kanske skulle ha en avgift för o va seriös medlem på sidan....och om medlemmen inte sköter detta så tas dens konto bort o pengarna får han inte tillbax....verkar en bra lösning iaf som t.e.x fmcs har juh en avgift o läser man på deras forum o vilka som är där verkar det bara vara seriöst folk som sköter sig..men jag kanske har fel..

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

225 Inlägg
3 maj 2006
alla kanske inte är miljonärer..men en hundring i års avgift  kan juh inte skada någons plånbok

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

757 Inlägg
3 maj 2006
Sen är ju faktiskt smaken olika, vissa kanske inte tyckte bilen var snygg heller?

624 Inlägg
3 maj 2006
WOLFSBURG skrev:
Jo, vi är jättenöjda med våra Passater, och vi skiter i betyget också. Men betyget ska vara en rättvis bild av bilen, inte ett sätt att förstöra för andra. Jag har också röstat ettor, men då på bilar som är krockade och sådana som inte hör hemma här. Jag har inget emot bilar som är original, men en kille som säkert har tummen mitt i handen och lämnar in sin bil för att sätta på sommardäcken ska inte förstöra för dom som är duktiga och har bilar som är lite ompysslade.

Så tycker vi att det är för mycket bilar som inte hör hemma här. Jag menar då att den ska vara intressant på något vis, tex.. välvårdad, ovanlig, ombyggd eller i fint originalskick. Men det är så många bilar som är "nära skroten upplevelser!"

Jo vi kanske ska ha våra Passater kvar i alla fall, men då vill vi inte ha några röster på dom!! det är ju rätt kul o få bra komentarer av folk som vet något om bilar, och vilket jobb det ligger bakom!

du har ju röstat 15 ettor själv ,smile

183 Inlägg
3 maj 2006
Lanjin skrev:
Sen är ju faktiskt smaken olika, vissa kanske inte tyckte bilen var snygg heller?

Weho, äntligen någon som sa det!

Till er alla som gnäller om detta betygsystem som får er att ligga vaken om nätterna;
Ger man sej in i leken får man väll leken tåla..
Sen kan man ju se på antalet besökande och antalet röster, tänk om alla skulle rösta?
Ja ojsan.. vilket betyg det skulle bli då! Det skulle nog variera en massa..
Sluta skyll på avundsjukan, folk har väll rätt till en åsikt och vissa kanske inte tycker om bilen alls!

Är så jävla less på gnäll om röstningen!

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 maj 2006
Ja det är tråkigt när folk ska hålla på sådär.
21st 1or har jag på min bil... Visst att en del kanske tycker den är ful - men hallå... är den fulast på garaget eller? Själv så sitter jag gärna o röstar o kollar på bilar här ibland... Men då försöker jag att dela ut det betyget jag själv tycker att bilen är värd.

// Niklas Johansson

Sök