Det är så att jag har tänkt o sänka min 850 med 40 mm runt om, lejsjöfors fjädrar ser det ut o bli. min fråga lyder: jag har 18 tums fälgar 225x40x18, kommer däcken ta i vid fullt ratt utslag när jag har sänkt den? har sökt lite i trådar men har inte hittat något direkt tacksam för svar
Det märks. Jag har kört 225/40/18 med 40mm sänkning och då tog det i rejält. Nu har jag andra 18" i samma dimension men andra däck och fälgar, och det tar inte alls i lika mycket trots att den nu är sänkt 60/40.
men om jag kör på 30 eller 35 mm sänkning så borde det la bli bättre?
bättre jo men blir ju in6te snyggt när bilen e hög fram och låg bak... jag har 235/35/18 sen har jag et 43 och dom tar då inte i nått förutom när jag svänger
men om jag kör på 30 eller 35 mm sänkning så borde det la bli bättre?
bättre jo men blir ju in6te snyggt när bilen e hög fram och låg bak... jag har 235/35/18 sen har jag et 43 och dom tar då inte i nått förutom när jag svänger
Att det tar i beror väl antagligen på att fälgen är bredare än orginal och därmed oxo kommer längre in i hjulhuset och då tar i bakant i hjulhuset. det gör det på min v70 som inte ens är sänkt än.men att det skulle ta i skärmkanten det tror jag inte.