Tjaaa...
när du ska kontrollmäta lambdasonden så letar du reda på en grön kabel (brukar det vara) med gummi över kontakterna, brukar sitta på vänstersidan under balken där tändspolen är skruvad i motorutrymmet, bara att dra lite försiktigt i kablarna så brukar den komma fram,,skulle du inte hitta kablarna får du då följa upp kablarna ända från lambdasonden under bilen och upp till själva delningen, de är ett gummi över "kontaktskraven", det ska du dra av lite försiktigt, då blottas det en kabelskohanne och hona som sitter ihop,,.
NU ska du ta fram en multinmeter,, lägg multins svarta "klämma" på batteriets minuspol och multiuns röda "klämma" på kabeskorna som blottats under gummit..(dra ej isär dom o smörj inte in dom med fett/olja e.d)
nu när bilen är skapligt varm o katalysatorn kommit upp i temp så ska spännigen då pendla mellan 0,2 -0,8 V.. gör den det lr står spänningen stilla???
återkom med svar..
mvh GLT_mannen