3439
Sök

Kooz å Bulle Bygger Ljud i Chrillesnakemans Camaro

C20LET
1 041 Inlägg
17 augusti 2009
eplamojje skrev:
Givetvis ska man ge ris å ros i en tråd...däför har man en tråd..men man kan ju uttrycka sig på ett bättre sätt än många gör..
Ja tycker inte om bilen i sig men tycker att det är kul att se vad han gjort.
och ja är inte heller förtjust i vingen men skriver inte att han ska fimpa osthyveln och dylikt..

Där sa du allt jag hade på hjärtat.
personligen så tycker inte jag heller jätte mycket om hans bygg stil, men det är ju hans bil inte min o smaken är som baken helt enkelt.
att säga att jag inte tycker jätte mycket om den kanske beror på att jag har en annan smak eller kanske inte lika vågad som han o prova på nya saker.
nu är hans bil inte ful, utan att jag skulle inte våga göra det han har gjort o det är fortfarande hans bil o inte min o därför är den byggd efter hans smak o inte MIN.

ibland kan det vara tråkigt att bli sågad från alla håll tycker jag o visst ska man ge ris o ros i en tråd men sålänge det handlar om va tråden är skapt för.
själv skulle jag inte vara spydig eller elak o sitta o skriva en massa elaka inlägg om hans bil i denna tråd för det handlar väl knappast om utsidan på bilen utan att kille va glad över sitt ljudbygge o det skulle jag har vart oxå om nån kunnig hade byggt nåt åt mig vare det sig om jag hade betalat för det eller ej.

så läs tråden från början o lägg dina åsikter som handlar om hans bilutsende på hans sida o komentera hans bilder o va ni tycker om hur HANS egen bil borde se ut o låt tråden handla om ljudbygget nu o det va va TS va ute efter att dela med sig o få ris o ros om ljudbygget.

MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
17 augusti 2009
#Rawad# bra skivet!  nu till tråden..
Ja gillar det kooz gjort i din bil, men hade det varit i min bil hade ja gjort tribaler oxå..passar ihop med utsidan då..

782 Inlägg
17 augusti 2009
börjar EN kasta så hänger fler på,, FÖrresten vem vare, vem vare som kasta smile
http://www.youtube.com/watch?v=bzUiA9tjn6E
Senast redigerat av bushmyra (17 augusti 2009)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

C20LET
1 041 Inlägg
17 augusti 2009
när man läser/kollar bland tråden så blir jag jäkla sugen på att bygga egget o skiippa baksäten med, det ser riktigt bra ut o nu har du gjort mig sugen på att bygga eget oxå smile

Vi tycker olika vet jag, that's it

1 634 Inlägg
17 augusti 2009
bushmyra skrev:
börjar EN kasta så hänger fler på,, FÖrresten vem vare, vem vare som kasta smile
http://www.youtube.com/watch?v=bzUiA9tjn6E

Hörde du inte. Det var "ingen" big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

407 Inlägg
18 augusti 2009
Tyvärr.. tycker verkligen bilen ser ut som skit..  inte snygg någonstans.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
18 augusti 2009
Kan itne alla bara ta sitt jävla gnäll o köra upp där solen itne skiner.... Låt folk få pilla bäst fan de vill med sin egna bil... o vist.. man kan tycka att den ser ut som 7 svåra år o ett missfall.. Men man kan ändå säga de på ett Vårdat sätt... Väx upp folket!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Avstängd
1 714 Inlägg
18 augusti 2009
barrre skrev:
Smaken är som BMW-bakaxeln! smile

Jävligt värdelös i vissa fall? lol

rakäre
1 275 Inlägg
18 augusti 2009
Is there any meening with the fact that the bass bins are at two different angles "not in line"

If so ........ does this give a better sound ?

I hope you understand what i meen............

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
18 augusti 2009
Tycker det ser helt okej ut. smile Roligt att du fick upp bilder, och synd att folk inte kan hålla sig vuxna. hmm

Jag ska vara ärlig - jag skulle inte gjort många av sakerna i bygget, men jag tycker det blev ett bra resultat. Många struntar i små höjdskillnader och rinningar i färgen, men allt sånt ser bra ut på de bilder jag kan se. smile Kristallkrona i en sportbil får jag lite svårt att se, men det är mest att jag får för mig att den gungar mycket vid hård körning. Neon - klockrent när det är mörkt och man vill att folk ska kunna se det man gjort så med detta bygge passar det bra.
Osthyvlar hör dock hemma i köket eller på rena racebilar. På vissa bilar ser det bra ut, på vissa inte - men jag vill inte se dem i trafiken. Vad som finns på utställningar är upp till var och en.
Sen tycker inte jag det är något fel på japsdämpare när de sitter under bilen och bara det efter dämparen sticker ut. Men monterar man ljuddämparen halvt utanför bilen som var mode ett tag så ser det mindre bra ut, men ska det bytas ska det bli intressant att se skillnaden. smile

Fortsätt skicka upp bilder, och alla bilder du lagrar på gorg och nyttjar [ img ] kommer bli lagom stora för forumet, och för att göra allt riktigt enkelt går det att ladda upp bilderna medan man skriver uppdateringarna. (Bara tips så det ska gå smidigare. smile )

Lycka till med resten.

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
Oavsett om bilen är snygg eller ful så tycker ja att man kan behålla lite av dom åsikterna för sig själv eller framföra dom på ett mer vuxet sätt
Han skapade förmodligen tråden för nått han är stolt över och lagt mkt pengar på. Då är det kanske inte så skoj att få 9/10 inlägg med nosiga kommentarer...
Nu får säkert ja ris för detta inlägg men det bryr ja mig inte om för ja tycker tråden spårat ur..

"CS" Bra att du skapade denna tråden, ja gillar att se byggbilder på andras byggen oavsett hur byggena blir...

Tackar för det.Vi skapade denna tråden för att visa hur det gick till med att göra ljudbygget.Sen så kan inte personer hålla sig till fackta av vad tråden handlar om.Det blir vi arga på.Tråden handlar ej om att bedömma bilen eller vad som sitter på den.

Man vet när svenska avundsjukan sitter i andra personer.Jag har lärt mig att om man tycker nått är fel så skall man inte alltid säga det utan hålla det inom sig.Annars får man ovänner m,m.
Tror inte dom vågar gnälla på folk på sina jobb om den ena tog 5 minuter längre rast.Eller dyligt.Gör man det å lägger näsan i blöt så blir det otrevligheter.Man skall köta sig sälv å bry sig om sina saker.
Sen så får man ge kritik m,m man måste ge å ta saker i livet.Hade detta varit en arbetsplats så hade dom personerna som gnällt fått varningar å till ock med sparken i vissa fall.I bland så måste man blunda för saker m,m å inte uttryka sina åsiker i alla lägen man kan komma på.

Jag har aldrig klagat eller bedömt andras bilar på ett sådant sätt som personer bedömmer våran bil.Det är verkligen underbältet.Då skapar man ovänner i denna branchen.Tänk om alla kunde se det positiva i det hela.Sen så skapar man ej en bil för andra skall gilla den.utan man försöker göra nått som ingen annan har m,m. Nytänkade kallas det.

Tänk om personer här på garaget kunde hålla sig å se på det som blev gjort med bygget i stället.Det är det som tråden handlar om.

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Tycker det ser helt okej ut. smile Roligt att du fick upp bilder, och synd att folk inte kan hålla sig vuxna. hmm

Jag ska vara ärlig - jag skulle inte gjort många av sakerna i bygget, men jag tycker det blev ett bra resultat. Många struntar i små höjdskillnader och rinningar i färgen, men allt sånt ser bra ut på de bilder jag kan se. smile Kristallkrona i en sportbil får jag lite svårt att se, men det är mest att jag får för mig att den gungar mycket vid hård körning. Neon - klockrent när det är mörkt och man vill att folk ska kunna se det man gjort så med detta bygge passar det bra.
Osthyvlar hör dock hemma i köket eller på rena racebilar. På vissa bilar ser det bra ut, på vissa inte - men jag vill inte se dem i trafiken. Vad som finns på utställningar är upp till var och en.
Sen tycker inte jag det är något fel på japsdämpare när de sitter under bilen och bara det efter dämparen sticker ut. Men monterar man ljuddämparen halvt utanför bilen som var mode ett tag så ser det mindre bra ut, men ska det bytas ska det bli intressant att se skillnaden. smile

Fortsätt skicka upp bilder, och alla bilder du lagrar på gorg och nyttjar [ img ] kommer bli lagom stora för forumet, och för att göra allt riktigt enkelt går det att ladda upp bilderna medan man skriver uppdateringarna. (Bara tips så det ska gå smidigare. smile )

Lycka till med resten.

Tackar för det.
Mvh//Snakeman

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Defcon skrev:
och vadå stilren, är du inte klok ?! en ORIGINAL camaro är stilren.

En Camaro i originalskick kommer ALLTID att förbli det stilrenaste. Det gäller ju naturligtvis samtliga bilmodeller som rullas ut ur fabrikerna i all sin glans. Min svåger har den vackraste Camaron a`la 69 och den är helt original. En riktig fröjd för ögat:)

Men är man ute efter att ställa ut och hela den biten så får du satsa på något mer eller mindre utstickande. Det kan vara ett högst cleant bodykit, det gör att bilen skiljer ut sig från originalutförandet.
Visst, vi kanske har kört på ett radikalt koncept med den bilen. Min sambo har vågat ta ut svängarna och jag har hela tiden stöttat detta rakt igenom. Jag tycker som sagt inte att man skall stirra sig blind på normer.

Btw...Jag skulle ALDRIG kalla den bilen stilren och jag hoppas verkligen inte att jag gjort det någonsinn. Jag hävdar dock att ljudbygget är stilrent (titta då på en bild i dagsljus där inga gröna dioder lyser upp hela kupèn).

Vi har fått många fina bud på den bilen och det ÄR ett faktum att daglig-media är väldigt intresserade. Våra priser skvallrar om att det är andra än du som kommer till utställningar och röstar:)//Ninni

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
HyperSonica skrev:
chrillesnakeman skrev:
Crozzfire skrev:
Köp en Duett och kapa och lite zebraplysch och en tärning! Denna klass verkar det vara! Varken smak eller stil eller klass! Bygg EPA!

Du har ett fyrkantigt sätt att tänka. Gillar inte det.
Att stirra sig blind på normer hämmar kreativiteten och det klarar vi oss utan.

Exakt VAD är det som är epa-stuk med våran bil? Vi skall ta och reda ut till missuppfattningar här nedan:

1. KRISTALLKRONAN. På 70-talet var detta ett vanligt förekommande och satt i var och varannan långtradare/lastbil. Ingen EPA alltså!

2. TRIBALERNA. De flesta epor jag ser har faktiskt inte tribaler. Vid närmare eftertanke har flera motivlack (och du, jag kommer INTE säga till den tyska killen med jakuzza-bilen att han borde byggt epa istället...nej nej). Skall vi snacka dekaler så tycker jag att du skall titta på rally-bilarna -de har dekaler högt och lågt, överallt. Tror inte de tänkte Epa där:)

3. JAPSDÄMPARNA. De är skitfula och bara så fel. Jag vet. Visst finns det epor med japsdämpare. Men du...det finns ju JAPS bilar med JAPS dämpare också. Tänkte de epa där också månne?

4. ALUVINGEN. Inte epa ett dugg. De flesta epor jag ser åker runt med trävingar de snidat till på slöjden typ. De flesta har ingen vinge alls. Har aldrig sett alu-vinge. Det är draaaaaaagster serru.

Föressten skulle EPA vara något hemskt? Epor är ju underbara skapelser och de VÅGAR åtminstone mixa och matcha. Jag tänker aldrig klanka ner på deras kreativitet iallafall. Fram för mer sånt:)//Ninni

Du blev precis min Idol Ninni.. Underbart att se lite nytänkande och framför allt VÅGA gå mot strömmen smile

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak … 1383_n.jpg

Min gamla saab på en utställning.. Man måste ju gå lite mot strömmen wink

Haha...KLOCKRENT! Förmodar att den fick mest blickar och fotoblixtar av bilarna på den utställningen. Fortsätt i samma regi så blir du en lycklig människa. Bli ALDRIG inskränkt.//Ninni

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
Oavsett om bilen är snygg eller ful så tycker ja att man kan behålla lite av dom åsikterna för sig själv eller framföra dom på ett mer vuxet sätt
Han skapade förmodligen tråden för nått han är stolt över och lagt mkt pengar på. Då är det kanske inte så skoj att få 9/10 inlägg med nosiga kommentarer...
Nu får säkert ja ris för detta inlägg men det bryr ja mig inte om för ja tycker tråden spårat ur..

"CS" Bra att du skapade denna tråden, ja gillar att se byggbilder på andras byggen oavsett hur byggena blir...

Mkt Konstruktivt Eplamojje! Du är en av de få med vuxenpoäng här inne//Ninni

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
18 augusti 2009
När det ändå blivit några sidor med detta tal så måste jag säga att JAPS dämpare sitter väl just på JAPS bilar för om du läser vad dom kallas så.. Sen alu vingar passar enligt mig inte på speciellt många bilar och det har jag även sagt till mina kompisar som satt det på sina byggen(Så ta det ej personligt)

Och sen såg jag vad du skrev till en viss person att han tappat fotfästet sen det börjat gå bra för honom, det är nog snarare du som tappat fotfästet för du kan verkligen inte ta kritik i några avseenden

Tack för mig

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
m0s skrev:
eplamojje skrev:

Och han skapade förmodligen tråden för att visa upp det han har gjort/köpt, eller hur?
Därmed får man räkna med både RIS OCH ROS! Varför ska det vara så svårt att förstå?!
Lägger jag upp en tråd där jag visar upp tribaler målande med hammarlack över hela huven så räknar ju jag med att det finns folk som inte tycker om det jag gör.

Så sluta käbbla emot nu och inse fakta.

Du verkar så himla arg på nåt vis. Det finns inget med våran bil du gillar va?//Ninni

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
#Rawad# bra skivet!  nu till tråden..
Ja gillar det kooz gjort i din bil, men hade det varit i min bil hade ja gjort tribaler oxå..passar ihop med utsidan då..

Tack! Kul att du gillar bygget. Tribaler på bygget var ingen dum idé faktiskt. Hade inte haft en tanke på det. Tack för tipset. Alltid välkommet:)//Ninni

393 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Rawad skrev:
när man läser/kollar bland tråden så blir jag jäkla sugen på att bygga egget o skiippa baksäten med, det ser riktigt bra ut o nu har du gjort mig sugen på att bygga eget oxå smile

Riktigt kul när man kan bidra till lite inspiration. Tycker du skall köra på det i din fina bil//Ninni

Sök