2727
Sök

Bygga tryckrör av stuprör?

187 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Jag kom att tänka på en sak igår, ni får gärna skratta åt mig och viceversa för jag är inte så kunnig tongue

Men går det inte att bygga tryckrör av stuprör som man hittar runt varje husknut ist för att köpa dyra rör?big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 juli 2009
dom är väl lite väl stora  smile + frågan är om dom är tillräkligt täta i längdgående skarven .
men du kan ju ta av gas rör istället smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

187 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
dom är väl lite väl stora  smile + frågan är om dom är tillräkligt täta i längdgående skarven .
men du kan ju ta av gas rör istället smile

Äh man kan väll muffa ner den vid anslutningarna bara tongue  Och jo det har du iofs rätt i roll

187 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag tror som tidigare är sagt att falsen är en klen länk

Fast om man skulle svetsa falsen så borde det väll gå?

832 Inlägg
30 juli 2009
Jublub skrev:
camaro67 skrev:
Jag tror som tidigare är sagt att falsen är en klen länk

Fast om man skulle svetsa falsen så borde det väll gå?

Varför lägga ner sånt jobb på något som kanske inte blir så bra när man kan köpa avgasrör för några hundralappar. tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

1 150 Inlägg
31 juli 2009
Jublub skrev:
Hej!

Jag kom att tänka på en sak igår, ni får gärna skratta åt mig och viceversa för jag är inte så kunnig tongue

Men går det inte att bygga tryckrör av stuprör som man hittar runt varje husknut ist för att köpa dyra rör?big_smile

va ska du med 4 tums tryckrör till? lol

Svetsare
3 150 Inlägg
31 juli 2009
lelleal skrev:
Jublub skrev:
Hej!

Han kanske har en sån här liggandes, som ska slängas i forden? tongue 

http://www.twostrokerider.se/upload/big_turbo_479_01.jpg

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Offroad Racing
3 122 Inlägg
31 juli 2009
ZonaX skrev:
lelleal skrev:
Jublub skrev:
Hej!

http://www.twostrokerider.se/upload/big … 479_01.jpg

lol
Då får han ha en särskild motor som driver den...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
1 augusti 2009
henke_99 skrev:
ZonaX skrev:
lelleal skrev:

http://www.twostrokerider.se/upload/big … 479_01.jpg

lol
Då får han ha en särskild motor som driver den...

jepp.. en turbo-motor lol

518 Inlägg
1 augusti 2009
bygg du tryckrör av stuprör , turbo kan du tillverka en av mormors gamla elvisp eller syrrans avlagda hårtork, kardanen kan du göra av gamla toarullar osv.

varför ens klåpa ihop nåt när man kan göra det vettigt med en gång?

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
1 augusti 2009
kan ju ta cementringar som man bygger brunnar med också om man vill ha riktigt grova rör yikes big_smile

Meister
6 763 Inlägg
1 augusti 2009
tal0n skrev:
kan ju ta cementringar som man bygger brunnar med också om man vill ha riktigt grova rör yikes big_smile

Blir nog inte jätte bra. Betongen blir inte helt tät så man tappar lite effekt där lol

Svetsare
3 150 Inlägg
1 augusti 2009
camaro67 skrev:
tal0n skrev:

Blir nog inte jätte bra. Betongen blir inte helt tät så man tappar lite effekt där lol

Hahaha!  lollollol

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

4 586 Inlägg
1 augusti 2009
Istället för att skjuta en tryckslang så sköt man ett stuprör.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
1 augusti 2009
Är det inte vettigare att köpa ett riktigt rör på en gång? Är röret av järn så kostar det inte många spänn.
Exempelvis 76x1,5mm stålrör kostar 87,50:- på Stena...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

1 749 Inlägg
1 augusti 2009
RannerKing skrev:
Är det inte vettigare att köpa ett riktigt rör på en gång? Är röret av järn så kostar det inte många spänn.
Exempelvis 76x1,5mm stålrör kostar 87,50:- på Stena...

+ att husägaren får behålla sina stuprör och vara nöjd, haha

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

854 Inlägg
2 augusti 2009
Finns ju stuprör av koppar... Det skulle bli riktigt snyggt tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
2 augusti 2009
Kmarcus skrev:
Finns ju stuprör av koppar... Det skulle bli riktigt snyggt tongue

Ja och koppar som är så billigt också wink hela iden känns ganska väck då vinsten inte blir många kronor. Och när det blir nödvändigt med så stora rör är antingen verkningsgraden så pass hög eller slagvolymen så pass stor att stuprör skulle kännas som ett riktigt jäkla ryssmeck.

Vill du spara pengar så kan en titt på biltemas sortiment kanske vara på sin plats? 2meter 3" avgasrör för 200spänn t.ex.

Rock'n Roll

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 augusti 2009
Biltema har ju böjbara "avgasslangar" i olika dimensioner oxå wink
Nä men allvarligt talat, ska man använda nåt material som kan rosta till sånt där?
Kanske funkar med avloppsrör i plast? Finns ju en hel del dim att välja på. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök