3015
Sök

Polerat volvon men har frågor

194 Inlägg
5 augusti 2009
Biltema maskinen är rekommenderad av hur många som helst ...  så den är nog inga problem att använda ...

och sen övriga reklamen i ditt inlägg för din farsa är ju helt meningslöst.
Senast redigerat av trocade (5 augusti 2009)

1 253 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Nu hänger jag inte riktigt med asså, farsa?? har inte nämnt någon fassa :p

Lev livet nu innan det är för sent

88 Inlägg
5 augusti 2009
opeldrifter skrev:
Men tror du inte det går med 100 mm jag menar det är ju 5mm det handlar om o lite spelrum måste det ju finnas tycker jag, men men får la testa o se:) i helgen blir det polering o blir jag nöjd kanske ni får se en bild :p

Jag har använt 100mm från mekonomen på bbiltema maskinen, det funkar fint!

194 Inlägg
5 augusti 2009
opeldrifter skrev:
Nu hänger jag inte riktigt med asså, farsa?? har inte nämnt någon fassa :p

Det inlägget jag svarade på är borttaget lol

men var nån snubbe som skrev att du inte skulle köpa en skräpmaskin från biltema utan lämna den till hans farsa för 5000 istället så det blev rätt gjort smile

1 253 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
hehe okej då fattar jag big_smile Vissa är ju roliga ibland smile

1 253 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
avalanche skrev:
opeldrifter skrev:
Men tror du inte det går med 100 mm jag menar det är ju 5mm det handlar om o lite spelrum måste det ju finnas tycker jag, men men får la testa o se:) i helgen blir det polering o blir jag nöjd kanske ni får se en bild :p

Jag har använt 100mm från mekonomen på bbiltema maskinen, det funkar fint!

Okej va bra då vet jag, bara o shoppa en maskin o börja polera smile

1 253 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Jo tänkte lite på hur länge jag ska köra på varje ställe med maskinen innan man torkar/polerar bort det överflödiga som blir kvar med mf duken. Sen apropå mf duken, vilken ska jag använda, menar då man köper i affären så får man ju oftast ett packe med 3-4 olika som är till fönster o någon annan är till dammning osv... Ska jag använda de som är i frottè då?

iaf så blir det inköp av maskin imorgon, pads har jag köpt idag medelhårda Gula smile

1 253 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Jo då har man köpt maskinen o polerat bilen men är inte riktigt nöjd, det blir lite flammigt, är det för att jag polerat olika länge eller? Hur ska jag göra för att slippa det framöver, ska polera den snart igen så man får allt bra smile

876 Inlägg
27 augusti 2009
opeldrifter skrev:
Jo då har man köpt maskinen o polerat bilen men är inte riktigt nöjd, det blir lite flammigt, är det för att jag polerat olika länge eller? Hur ska jag göra för att slippa det framöver, ska polera den snart igen så man får allt bra smile

det blev det också när jag polerade en gång men då funkade det med att höja varvtalet. Vet inte vilket varvtal du kör på men jag körde på trean men höjde till femman sen. Men vänta dock å se vad någon med lite mer kunskaper än mig säger. Men det funkade för mig smile

1 253 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
okej jag körde på max men märkte att det blir torrt snabbt så det fastande medel, är det då man måste fylla på med mer eller vad? Hög nybörjningsgrad men vill så gärna lära mig så man kan vårda sin pärla smile körde taket på 4 omgångar o tyckte jag tog överallt men det vet man ju aldrig, kanske ska ta små partier i taget o göra de ordentligt. Väntar spänt på flera inlägg smile

876 Inlägg
27 augusti 2009
opeldrifter skrev:
okej jag körde på max men märkte att det blir torrt snabbt så det fastande medel, är det då man måste fylla på med mer eller vad? Hög nybörjningsgrad men vill så gärna lära mig så man kan vårda sin pärla smile körde taket på 4 omgångar o tyckte jag tog överallt men det vet man ju aldrig, kanske ska ta små partier i taget o göra de ordentligt. Väntar spänt på flera inlägg smile

ta inte för stora ytor åt gången. Jag bruker polera en yta på 50x50cm åt gången uppifrån och ner och sen från höger till vänster. Lås den klistrade tråden överst i detta forum om poleringen med biltemamaskinen. Riktigt bra guide smile

1 253 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
okej ska kika där bums smile

16 Inlägg
28 augusti 2009
du ska pröva vaxa bilen efter du polerat den .. de funkar för mig . jag använder 3M wink de bästa medlet tongue

1 253 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Jasså okej så detta tar bort polerresterna då? smile

Sök