Elektronisk bagagelucka

For_real
2 augusti 2009 · 3 Inlägg

Hej, har i dagarna börjat fundera över projekt till vinterhalvåret och skulle gärna vilja att bagageluckan skulle vara elmanövrerad, låset är ju redan elektriskt styrt så det borde ju inte vara så svårt att fixa, men hittar ej någonstans man kan köpa grejerna till det hela.
Vill ju helst ha någon form av ställdon eller liknande eller om nån har ett bättre förslag som är enklare.

BIlen är en S60 -08

Tacksam för svar

blacken
2 augusti 2009 ·

Biltema har..

Hua100
2 augusti 2009 · 267 Inlägg

art nr?

Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
For_real
2 augusti 2009 · 3 Inlägg

Jag undrar också vad dom heter på biltema smile

Hua100
3 augusti 2009 · 267 Inlägg

http://danmobility.se/product.asp?c=292 … 1712886985
Elektrisk bagagerumsöppnare
Beställningsnr: 40705


Elektrisk bagagerumsöppnare

Information        
Gör det möjligt att låsa bagageluckan via kontakt inne från kupen. Settet är universal och kan monteres på nästan alla bilar. Leveres komplet med motor, beslag, kablar och kontakt.

Motor: 10,5 cm lång och 4 cm i diameter

Beslag: 14,5 cm lång och 4 cm bred

Senast redigerat av Hua100 (3 augusti 2009)

Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
Slammis IT-Tekniker
3 augusti 2009 · 161 Inlägg

jag tror inte detta är det han söker utan han vill att luckan skall kunna öppnas och stängas elektriskt, inte låsas upp...

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
_fille_
3 augusti 2009 · 83 Inlägg

http://www.mekanex.se/produkter/linjar/ … ldon.shtml är nog någott sådant du behöver

Saab 9-3 SC (2008)
Rock-Star
3 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

även jag söker.
vet att mercedes har detta på sina sedaner.
lexus RX och audi Q serien har softclose och autoopen på sina.

For_real
3 augusti 2009 · 3 Inlägg

Ställdon finns det gott om, men den ska ju vara 12V och inte allt för svårt att installera då de flesta verkar behöva någon form av styrenhet vilken inte får vara för stor.

Samt att den ska både öppna och stänga.

Vet att många bilar har men antar att det är integrerat i elsystemet på bilen, så det här måste ju vara någon universallösning.

Tack för alla tips hittils

gravityone Fixare
10 augusti 2009 · 321 Inlägg

Hur går det här då? Har ni hittat något passande?

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
volvoentusiasten
10 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Kitet från mekanex borde fungera ypperligt.
Sno aktiveringsström från där låset öppnas när du trycker på knappen. Kanske något fördröjningsrelä med.
Att den låset aktiveras (och öppnas) åter igen när du trycker på knappen för att stänga gör ju inget för den låser ju bara upp på en sekund och tar väl kanske 5-8 sek att stänga bagageluckan beroende på hur du ställer in det.

Är själv inne på något liknande. smile Det är både en lyxkänsla och en praktisk funktion!

mr_carl_andersson
11 november 2009 · 3 Inlägg

Jag har själv en Toyota Celica -91 som jag tänkte försöka fixa automatiskt stängning/öppning av bagageluckan på.

Vore hemskt tacksam om någon som löser det/har löst det skulle kunna slänga ut lite bilder och förklaringar.
Ev. vart man kan köpa lite grejer, Mekanex kändes lite väl. Finns det inte några smidigare (gärna billigare) grejer man kan slänga in?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang