3804
Sök

Obalanserad sänkning av golf 4

109 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
tja jag har sänk min golf 4 med koni str-t det skulle sänka 35mm men jag tycker fortfande det ser lite högt framtill . kan det vara ngt fel ? Tacksam för åsikter !
http://www.garaget.org/?car=62843&image=1520612
http://www.garaget.org/?car=62843&image=1520614

865 Inlägg
2 augusti 2009
dom brukar väl se höga ut framtill

109 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
visst men mer av en säkning borde det ändå har blivit ? ser knappt sänkt ut fram

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 augusti 2009
har du kört en bit med bilen så det har "satt" sig ordentligt?

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

2 638 Inlägg
4 augusti 2009
count-af-cool skrev:
visst men mer av en säkning borde det ändå har blivit ? ser knappt sänkt ut fram

Så var det för mig med när jag sänkte min, bilen såg lika hög ut som innan sänkningen. Men efter att ha kört ett par mil så började det hända grejer och efterhand blev den så låg som den skulle bli.

Men du kanske redan har kört så fjädrarna satt sig?

huh?
10 427 Inlägg
4 augusti 2009
Kolla om hjulhusen fram och bak ligger i linje, högsta punkten. Är fram högre än
bak som det brukar vara (pga styrningen) så kan det behövas mer sänkning fram
på många bilar.

Edit, för det 'rätta' stuket
Senast redigerat av steifan (4 augusti 2009)

109 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
tack för svaren ! det låter lovande Akerfeldt  hmmm dock så sänkte jag bilen i början av maj och har hunnit köra en bit sen dess .. men får hoppas att det trillar ner lite mer big_smile

2 638 Inlägg
5 augusti 2009
count-af-cool skrev:
tack för svaren ! det låter lovande Akerfeldt  hmmm dock så sänkte jag bilen i början av maj och har hunnit köra en bit sen dess .. men får hoppas att det trillar ner lite mer big_smile

Är det så länge sen du sänkte borde den ha sjunkit till rätt höjd vid det här laget tycker jag hmm

109 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
hmmm det tycker jag med , ska kolla det på verkstad ngn gång .... men fattar inte vart det kan ha blivit fel ...

Sök