Fredrik-79 skrev:
Va de en ny eller gammal MV du köpte och monterade tillsammans med Italien boxen?
För just till Trionic 5 är de väldigt vanskligt att köpa begagnad MV för de är aldrig säkert dom funkar.
Visst kostar en ny mycket men dom funkar i alla fall.
Tror inte de är nått fel på ditt bränsletryck.
Vad är de för tändstift du använder? De ska ENDAST vara NGK
Sen är de ju bra om du kör på 98 oktan med.
Dra en slamg mellan kompressor huset utblås och WG klockan och få du lite bättre fa rt då kan de vara MVn.
kolla annars efter läckage efter turbon till insuget.
De är väldigt troligt på de du beskriver.
MVH
MV fick jag med när jag köpte boxen, de har fungerat ihop förut alltså och gjorde det även på min bil. Den kan ju ha pajat iofs men den är inte lätt att ersätta ju... Kostar en mindre förmögenhet och att låna ut en annan vet jag inte om nån nu gör... Göteborgare, förena er (med mig)!
Tändstiften är nån dyr Champion-historia, de NGK jag ville ha vid servicen i våras fanns inte så jag tog dessa 6000-milastift. Nån speciell legering på dem och jag har kollat dom, de fungerar bäst till 9000 överallt utan i Sverige då, här håller vi fast vid gamla traditioner och NGK är det enda som gäller...
Kostade 116 :- styck och bilen har gått fint med dem fram till nu så jag misstänker inte dom...
Problemet verkar inte vara t-trycket, det finns där och blir över men jag kan ju testa med en y-koppling på wg:ns slang iofs för att elimenera detta.
Läckage hittar jag inga, startgas på alla slangar/rör utan ändring i motorkaraktären.
Vette faan alltså, bilen är ju ingen racer utan familjebilen men man vill ju dra dessa påplastade civic, 740 mm mellan trafikljusena...
Tack för ditt svar, återkommer efter y-kopplingen.
EDIT: kopplar C till W med y-koppling direkt också för att elimenera MV helt.