Bilprovningen kör som svin rasat diff med mera

VWolkswagen
5 augusti 2009 · 67 Inlägg

Jag skulle gärna vilja se det där bes pappret? ta en bild och lägg upp på det så vi får se hur man lyckats hitta 17 2or på en bakvagn

Bjare
5 augusti 2009 · 945 Inlägg

daajvid skrev:
fattar inte en grej.. aldrig varit med om att testkört och sedan kollat under bilen..

Då är vi två, dom provkör Efter dom kontrollerat bilen och är vidare till avgaskontroll.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
VWolkswagen
5 augusti 2009 · 67 Inlägg

klart man gör, känner man att något är vajsigt och inte vill vara taskigt och ge nerslag på det så kör man in igen för att kolla vad som kan vara fel, rätt logiskt tänkande

Mortalis VW-nörd?
5 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

Förstår inte varför TS inte tog upp det med stationschefen direkt istället för att åka hem och bli arg på Internet? Trist, ja, men vi vet inte riktigt hela historien. Låter ju som att bilen behövde en rejäl genomgång därbak om han hitta så många fel av 2 minuters pisk...

VWolkswagen
5 augusti 2009 · 67 Inlägg

ja jo nej det låter ju osannolikt märkligt faktiskt vore kul se hur han har lyckats få ihop alla dom felen och på vad....

sedan anser ju jag att bilen ska ju tåla lite aktiv körning, men om han sedan spekade lr vad det låter som här så är det ju inget man ska göra iaf, men som mortalis skrev, tror inte han hänger på garaget nog lättare ta med stationschefen isf, dom är nog villiga tt hjälpa till om det nu stämmer

Hammarslag Inläggskritiker
5 augusti 2009 · 990 Inlägg

Ryck ur 5ans säkring på saabarna så går bilen bara på grundladd ;-)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
VWolkswagen
5 augusti 2009 · 67 Inlägg

om man nu är så rädd om sin bil kan man ju åka med oxå, det är ju det lättaste, vilken man även erbjuds

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 augusti 2009 · 1 948 Inlägg

daajvid skrev:
fattar inte en grej.. aldrig varit med om att testkört och sedan kollat under bilen..

Men det gjorde han bara för att han visste att han hade kört sönder bilen...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
båge montör och hobby mekaniker
5 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

har aldrig varit med om att ha blivit erbjuden att åka med på besiktning! aldrig tänkt på det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Rquired Allmänt envis
6 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Med min bil har jag alltid varit med och det gått lungt, med pappas däremot fastnade jag vid en annan fin bil i hallen. Tills jag ser att "min" bil är på väg bort med hög fart och ljudet av en sexa på högvarv, när den kommer tillbaka är bes.mannen nästan ångerfull och säger att "jag visste ju den var genomvarm, hoppas det var ok. Underbar bil är det i alla fall.". Då tyckte jag det inte gjorde nått, han buskörde inte direkt och bilen är byggd för att köras.

Men att busköra rejält och sedan bara lägga upp en attityd som i fallet med den kvaddade Supran i somras  då hade jag blivit fly förbannad mad

Senast redigerat av Rquired (6 augusti 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
T16_AeRo
6 augusti 2009 · 712 Inlägg

VWolkswagen skrev:
Jag skulle gärna vilja se det där bes pappret? ta en bild och lägg upp på det så vi får se hur man lyckats hitta 17 2or på en bakvagn

En till som gärna skulle vilja se..
Luktar BS!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 augusti 2009 · 3 404 Inlägg

Om du nu påstår att sbp körde sönder din bil så bör du även kräv att dom ska stå för kostnaderna att laga den.

Vet ju själv hur j*vla försiktig man är med saker och ting när jag provkör, förstår inte hur man ens vågar spöa skiten ur någonting man aldrig suttit i tidigare. Dumt och respektlöst mot kund/ägare.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Casy vinnarskalle!
6 augusti 2009 · 907 Inlägg

Killen som besiktade min M3a hade besiktat en amerikanare på 800hk dagen innan. Han berättade att han körde en bit bort från stationen och började burna. Det säger väl en del om våra besiktningsmän wink

BMW M3 "Crisis" (2002)
Rock-Star
6 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

har aldrig seett att bilprovningen kört som svin men kundbilar. iaf inte i bilprovningen i vinsta, där är de otroligt trevliga OCH FÖRSIKTIGA.

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 augusti 2009 · 2 486 Inlägg

Så vad lär man sig? Sitt alltid i bilen när den provkörs.


Och ni som säger att de ska dra ur växlar - oftast är bilprovningens lokaler placerade där det är 50km/h som begränsning. Ingen på bilprovningen har rätt att bryta den. Och då man inte ska dra ur 1an vid normal körning finns det ingen mening alls att det ska vara några höga varv på motorn.

D_Carlsson Bonntrimmare
6 augusti 2009 · 620 Inlägg

hur skulle han kunna göra sönder en bakvagn av att köra med bilen? om det var så att han gjorde det sjöng skiten ändå på sistaversen!!! liksom jag har kört olika bmw i 4 år nu å jag har kört sönder 2 bakaxlar å då har dom inte läkt utan jag har rensat dreven i dom! och då har jag lite mer effekt än vad dom är byggda för!

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Rock-Star
6 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

Tycker att det luktar: min bil var i katastrofläge och nu vill jag lägga skulden på sbp.

Det är min åsikt, sen om TS bara Söker stöd så finns andra forum för detta.
Givetvis har man läst om sbps inkompetens menmen

Senast redigerat av Residence (6 augusti 2009)

Aerocombi Xenoholic
6 augusti 2009 · 2 559 Inlägg

17 st 2or bara på bakvagnen verkar ju minst sagt otroligt men men.
Har oxå varit med om att Bp har plågat bilen ordentligt. Han som besiktade kommer tillbaka efter provkörningen som blev lite längre än vanligt o gapar att bilen knappt går att hantera
(9-3a med ca 250 hk cool ) o säger att det var den värsta 2 litersmaskinen han kört under sina över 20 år som bes.man och att han lätt kom upp i 120 på 2ans växel big_smile (ska tilläggas att det är 50 väg och att bilen gjorde  105 km/h vid varvstoppet vid det tillället). Fick ombes för modifierad motor sad .
Åkte tillbaka 2 dgr senare med urkopplad magnetventil wink o bad att stationschefen skulle provköra och att han som bes sist inte skulle få komma i närheten av bilen o förklarade varför, bilen gick då igenom. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 augusti 2009 · 13 766 Inlägg

har svårt att tro att dom lyckades köra tokras på allt om nu bakaxeln var i bra skick

håller inte bilen att gasas med så är det redan innan något fel på den
bilprovningens jobb är att kolla att bilen är trafiksäker till nästa år

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Lozinmust "Unloaded"
6 augusti 2009 · 1 557 Inlägg

SBP gick igenom min bil som vilken annan bil som helst, doing their job, sen mätte de avgaser och värdena hamnade lite högt. Så han frågade ifall han fick varmköra bilen, varpå jag svarade ja. Han drog ur växlar duktigt, och körde hårt som f*n. Men det gör jag också, samt att jag varmkört den själv(så att olja och vatten var på rätt temp) innan jag åkt in i hallen.

Han mätte sedan värdena direkt efter sitt lilla rally och bilen gick precis igenom. Jag var nöjd, han såg lite gladare ut, hans polare fick rådjur-möter-helljus-ögon när de hörde hur han körde då bilen låter rätt löjligt högt. Kanske sitter med nästa gång, men bilen är byggd för att köras på det viset =P

"When innovation meets passion!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang