Har varit med om en sån där gubbe med celican på bilprovningen i Skellefteå, jag hade satt en platta framför kylaren för att den aldrig kom upp i temperatur på vintern och så ville han testa så den inte överhettade och körde ett helt varv runt huset på första växeln med ca 5-6000 rpm konstant och bestämde sig efter det att bilen lät för mycket.. Glad att den stackars bilen inte exploderade då Gjorde inget åt ljudet utan körde bara in på en efterkontroll och dom varvade normalt och godkände bilen
Har aldrig hört att de kontrollerar om motorn blir för varm och kokar, sen om de kör på bottengas så klart som fan det låter.... du skulle filmat detta.
Har varit med om en sån där gubbe med celican på bilprovningen i Skellefteå, jag hade satt en platta framför kylaren för att den aldrig kom upp i temperatur på vintern och så ville han testa så den inte överhettade och körde ett helt varv runt huset på första växeln med ca 5-6000 rpm konstant och bestämde sig efter det att bilen lät för mycket.. Glad att den stackars bilen inte exploderade då Gjorde inget åt ljudet utan körde bara in på en efterkontroll och dom varvade normalt och godkände bilen
Har aldrig hört att de kontrollerar om motorn blir för varm och kokar, sen om de kör på bottengas så klart som fan det låter.... du skulle filmat detta.
Inte jag heller men den gubben var riktigt grinig och tyckte inte att man skulle ha något framför kylaren, jag sa att det var tredje vintern jag hade så och att den aldrig blivit för varm. Tänkte inte på att filma då jag bara var förvånad över vad han höll på med och bad han även göra ett decibeltest med normalt varv men han vägrade och sa att hans hörsel var tillräcklig
Snälla vist ska dom ej busköra men håller inte bilen i 2 minuter så är det illa. Har personligen aldrig fått någon buskörande besiktningsman snarare åt andra hållet.
varit med om en som kom på sladd med min 245turbo..men vafan skiten är gjort för att användas.
är man inte van så är det lätt att man plattar på lite för hårt
men går det sönder hade det endå gått sönder påvägen hem.
går det sönder vid en provkörning så är det en skitbil och borde dö vilket som
alla mina bilar tuktas hårt. enda jag undviker att dra ur ordenkligt är peggan men så är det en fransk skitbil inte
Har vart med om att bilprovningen har tuktat ur 2 bilar av massor med besök Ena var en merca som låg lite högt i avgasvärden. Den fick sig ett varv runt huset på 2an han fråga om de var ok och de var långt det håller den för Den andra var en 250diesel som pga av kyla fick ett avgasprov utfört under körning den gasa han ur från 1000rpm till varvstopp på låg växel, avslutade med å säga att den var ok för den var så slö kunde inte annat än hålla med helt lugnt även där för en sån sak ska en motor hålla för
Den enda som har rätt att köra hårt med en bil är ägaren just pga att den är ägaren, jag brukar alltid åka med för säkerhets skull men de har aldrig kört hårt vad jag upplevt iaf. Jag åker alltid 10mil extra och besiktar på annan ort för bilprovarna där är vettigare.
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Jag har alltid blivit erbjuden att åka med när jag besiktar mina bilar, Men när jag besiktade s4an sist så var jag inte med, och då passade besiktningsmannen på att gasa lite för hårt och fick ett jävla ställ Inte för att jag brydde mig, men att sladda med en kunds bil är inte så omtyckt..
Den enda som har rätt att köra hårt med en bil är ägaren just pga att den är ägaren, jag brukar alltid åka med för säkerhets skull men de har aldrig kört hårt vad jag upplevt iaf. Jag åker alltid 10mil extra och besiktar på annan ort för bilprovarna där är vettigare.
bilen ska vara i sånt skick att den inte rasar isär. så går den sönder för att man trycker lite extra på gasen så var bilen inte tillräckligt bra skick.
aldrig hörtalas eller sätt någon som åker runt och burnar och allmänt svinar. brukar dock be gubbarna gasa på lite extra när man har racekisse under bilen.
men så åker man volvo som inte rasar isär bara man drar ur dom dagligen
Den enda som har rätt att köra hårt med en bil är ägaren just pga att den är ägaren, jag brukar alltid åka med för säkerhets skull men de har aldrig kört hårt vad jag upplevt iaf. Jag åker alltid 10mil extra och besiktar på annan ort för bilprovarna där är vettigare.
bilen ska vara i sånt skick att den inte rasar isär. så går den sönder för att man trycker lite extra på gasen så var bilen inte tillräckligt bra skick.
aldrig hörtalas eller sätt någon som åker runt och burnar och allmänt svinar. brukar dock be gubbarna gasa på lite extra när man har racekisse under bilen.
men så åker man volvo som inte rasar isär bara man drar ur dom dagligen
Klart bilen inte ska rasa isär men ska nån dra ur bilen så är det den som äger den. Det är dessutom skillnad att trycka lite extra på gasen eller att varvstoppa och våldsköra den. Att man behöver komma upp en viss hastighet för att bromsa lite, kolla hastighetsmätare mm det är förståeligt men till allt utöver det får besiktningsmannen ta och köpa sig en rolig bil själv att leka med. Det är ju också en anledning att aldrig låna ut en bil eller låna en bil av någon, det blir mindre diskussioner då.
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil