3484
Sök

Omlackning av Volvo S40

Skaune
9 augusti 2009
Mortalis skrev:
Volvo glidaren skrev:
Mortalis skrev:
Grinolle.
Det är ett ärligt och rakt svar, som folk tydligen inte vågar ge. Den är inte värd 30 papp och du tjänar inte igen pengarna på vad lackeringen kostar.
Ditt svar va ju så jävla mkt vettigare menar du? Va tyst själv du.

Det tror du att man inte får 30000kr för bilen, får du väl tro om du vill men du ska inte försöka övertala mig för jag vet ju vad bilen är värd.

Jag säger som bilhandlaren sa att det är många som vill ha bilen då den inte har gått så långt och den är väldigt bensinsnål för att vara en så pass stor bil.

Du kan ju ta dig en titt på http://www.blocket.se/ostergotland/Volv … 14&w=3

du kan ju även titta på denna http://www.blocket.se/sodermanland/Volv … 14&w=3

Du kan ju även använda sök funktionen på blocket och se vad en Volvo S40 som har gått under 8000 mil går för.

Återigen...det är en 13 år gammal bil, vilket gör att du får många andra bilar för 30000 som är yngre, även om den gått lite så är lacken gammal.
För att det finns tjugo bilar på Blocket som ligger ute för 50 000 så betyder det inte att bilarna är värda 50 000, snarare att de inte blir av me dem.
Ta ett bra exempel är Golf R32 av MkIV modellen, där tror folk att de kan få 130-160 000 för en normalt sliten bil, medan alla värderare säger 100-120 för liknande objekt. Här är det ett felaktigt riktpris som försäljarna tydligen går efter, de använder samma försäljningspris som för några år bakåt...bara för att alla andra har de. Sedan är det ju alltid så att prut räknas med på Blocket...så lägger man ut en bil för 50 kan man nästan räkna med att man får nöja sig med bud på 35-40...
Dessa bilar ligger inne på blocket läääänge och kommer titt som tätt tillbaka med samma priser.
Betyder alltså inte att bara för det finns många med ett pris, att de får det.

Och fortfarande, tror du, som bilhandlare, att du skulle få en bils värde i princip fördubblat, denna S40 då, med en ny lack? Dvs att folk gladeligen betalar runt 50-60 000 för en 13-14 år gammal bil, utan turbo, när det finns så mycket annat att välja på? För vad jag förstår, så vill trådskaparen även veta om det "lönar sig" med att lackera om bilen.

PS. De bilar du länkar till har legat ute 1 resp 2 månader utan försäljning. Verkar vara bra prissatta?

Mortalis, det verkar som du missat helt att det e svårt o sälja bil i dagsläget?
Brossan t.ex han hade en golf gti 00a med 11.000 mil på mätaren, 2 ägare sv.såld, sv bok fullt utrustad etc etc... priset han satte vart under de övriga, med mer mil på mätaren etc etc, han fick nästan samma för bilen som andra betalar för en vanlig 1,6, och det tog honom 2 månader.
De e svårt o sälja bil idag! oavsett om priset e lågt!

Och vad jag kan se så ligger en del s40is med 20 tusen mil plus, i 20-30 tusen klassen, så jag anser inte att utsatt pris på 30 är helt orimligt då det ändå kommer att prutas på priset så kommer det kanske hamna på 25. Och vaddå utan turbo? sen när måste en bil ha turbo för o vara eftertraktad? alla som köper bil e inte 20 år o måste ha nått som rör sig.
Senast redigerat av Axor (9 augusti 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 augusti 2009
Vet att det är svårt att sälja en bil, men okej, han får väl försöka, de viktigaste va iaf att de finns inte en chans i helvete att han får igen pengarna han måste lägga för att få en bra omlackering av hela bilen.
Och förresten, många 1.6or Golfar ligger otroligt högt på Blocket, kolla bilpriser.se t.ex. på ett antal av dem, många ligger minst 5-10 papp över vad de "bör" göra så att säga.

Många värderar sina bilar efter hjärta verkar det som.

Skaune
9 augusti 2009
Mortalis skrev:
Vet att det är svårt att sälja en bil, men okej, han får väl försöka, de viktigaste va iaf att de finns inte en chans i helvete att han får igen pengarna han måste lägga för att få en bra omlackering av hela bilen.
Och förresten, många 1.6or Golfar ligger otroligt högt på Blocket, kolla bilpriser.se t.ex. på ett antal av dem, många ligger minst 5-10 papp över vad de "bör" göra så att säga.

Många värderar sina bilar efter hjärta verkar det som.

Nej pengar på lack kan man inte räkna hem när man senare säljer, de kan snarare dra ner värdet ifall det inte är en TOTAL lack där ALLT har lackats bra!
Vissa bilar har överpriser, kolla bara på min T5:a, där finns t.o.m dom som begärt 90.000:- för en sådan utan extremt trim etc, de e fan bissart!

Sök